عمومی | دانشگاه علم و فرهنگ

برگزاری جشنواره هفته گرافیک در دانشگاه علم و فرهنگ

دکتر حسین نژاد، مدیر گروه رشته گرافیک دانشگاه علم وفرهنگ در گفتگویی در خصوص این برنامه ها گفتند: هفتم اردیبهشت روز جهانی گرافیک است که در این روز این هنر، گرامی داشته می شود و در محل های مختلف دنیا در خصوص ان برنامه های مختلف اجرا می شود، ما در گروه گرافیک دانشگاه علم و فرهنگ نیز با همکاری و همفکری دانشجویان تصمیم بر این گرفتیم که به مناسبت این روز، یک هفته گرافیک در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار کنیم و در ان مراسم مختلف اعم از ورکشاپ های مورد نیاز دانشجویان، نشست های تخصصی حوزه های گرافیکی و مواردی از این قبیل را برگزار کنیم .

حسین نژاد ادامه داد: از ابتدای اردیبهشت مراسم خود را با افتتاح نمایشگاه اثار برگزیده دانشجویان رشته گرافیک در فرهنگسرای شفق اغاز کردیم که در این نمایشگاه، پس از داوری اثار، ۵۰ اثر برگزیده از ۳۵ هنرمند به معرض نمایش در امد که با استقبال خوب مردم مواجه شد .

مدیر گروه گرافیک دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص این برنامه ها گفت: برنامه های این هفته که شامل ورکشاپ های تایپوگرافی، طراحی پوستر، طراحی خط، نقاشی خط، خلاقیت در گرافیک و در جدیدترین ایده، ما ورکشاپ نقد وب‌سایت های بزرگان گرافیک را داریم که در ان سایت های بزرگان و صاحب نظران گرافیک دنیا مورد بررسی قرار گرفته و نقد می شوند که یک کارگاه جدید و جذاب خواهد بود و در ادامه برنامه ها، سمینار علمی تخصصی طبیعت در گرافیک معاصر ایران و نشست پرسش و پاسخ هفته گرافیک با حضور یکی از بزرگان این رشته برگزار خواهد شد، پس از برگزاری هر دوره افراد برگزیده هر ورکشاپ معرفی خواهند شد .

دکتر حسین پور در خصوص بازخورد این برنامه گفت: در جلسه ای که با مدیران سایر گروه ها داشتیم، مدیران گروه های مختلف این کار را جدید و خلاقانه شمردند و برخی هم تصمیم گرفتند تا در روزهای مرتبط با رشته خود، چنین فعالیت هایی را در ان مدت زمان مربوط به خود انجام دهند. در کل بازخورد خوبی در داخل دانشگاه داشته است و در خارج دانشگاه هم اطلاع رسانی هایی در دانشگاه های دیگر انجام گرفت .

وی در خصوص بازارکار ایجاد شده برای دانشجویان این رشته گفت: رشته گرافیک قرابت بسیار نزدیکی با بازارکار دارد و زیاد اتفاق افتاده که در همین نمایشگاه ها اثار افراد پسندیده شده و برای کارهای بعدی به انها سفارش داده شده و در جاهای مختلف مشغول به کار شدند؛ این اتفاق از سمت دانشگاه نیز افتاده که برای طراحی لوگوی بخش های مختلف به سراغ دانشجویان این رشته امدند و از انها درخواست همکاری داشته اند .

حسین پور در انتها افزود: روز شنبه هشتم اردیبهشت در اخرین روز هفته گرافیک، در مراسمی با حضور مدیران و اساتید دانشگاه از برگزیدگان نمایشگاه ورکشاپ های برگزار شده تقدیر و تشکر به عمل خواهد امد.