عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: بیماری سرخک با تزریق بیش از ۲۹ هزار واکسن در استان بوشهر تحت کنترل قرار گرفت

دکتر قاسم برجوئی‌فرد در گفتوگو با روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: آبان سال گذشته چند مورد سرخک در کشور در بین اتباع خارجی مشاهده شد که یکی از استان‌ها، استان بوشهر بود.
این مقام مسئول بهداشتی افزود: در این وضعیت وزارت بهداشت با رصد دقیق وضعیت و افزایش موارد مثبت تصمیم گرفت برای جلوگیری از شیوع بیماری از ۲۲ فروردین، اتباع خارجی کشور را در گروه سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال، بدون توجه با سابقه تزریق واکسن، واکسیناسیون کند.
دکتر برجوئی‌فرد گفت: از همان روز، پرسنل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اقدامی جهادی به دو صورت فعال و غیرفعال گروه سنی هدف را واکسیناسیون کردند.
وی ادامه داد: در صورت فعال، پرسنل بهداشتی در ساعات مختلف با حضور در محل‌های اسکان اتباع خارجی، مانند مزارع، کارگاه‌های ساختمانی یا منازل ایشان، اقدام به تزریق واکسن کردند.
دکتر برجوئی‌فرد گفت: همچنین در صورت غیرفعال با انجام فراخوان جمعیتِ هدف و مراجعه افراد به مراکز خدمات جامعه سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت واکسیناسیون انجام شد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خوشبختانه با این اقدام گسترده، هیچ مورد مثبت سرخکی از فروردین‌ماه گزارش نشده است.

انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰