عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

سیستان و بلوچستان فرصتی بی نظیر برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است / ظرفیت های این استان بی بدیل است

حضور برخط وزیر جهاد کشاورزی در دومین کاروان ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی کشور

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، در دومین کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری کشاورزی که از هفتم تا دوازدهم خردادماه در استان اردبیل اجرا شد، دکتر ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی و دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان تات به صورت برخط از طریق شبکه ملی برکت همراه کاروان شدند.

در این ارتباط اینترنتی، وزیر جهاد کشاورزی ضمن عرض سلام و خداقوت به تمامی کشاورزان و دست اندرکاران راه اندازی کاروان های ترویجی ارتقای بهره وری کشاورزی، اظهار کرد: این کاروان بهره وری، طرح خوب و ارزشمندی است که سازمان تات در حال اجرای آن در کشور می باشد و در همه ی استان ها آن را توسعه خواهند داد.

دکتر ساداتی نژاد با بیان اینکه، امسال به فرموده ی مقام معظم رهبری، سال  تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین نامگذاری شده است، افزود: یکی از موضوعات فوق العاده اساسی و مهم در حوزه ی دانش بنیان ها، بحث مربوط به بهره وری در اراضی کشاورزی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ارتقای بهره وری جز با انتقال یافته های علمی و تحقیقاتی در عرصه امکان پذیر نیست، اینجانب ضمن آرزوی موفقیت برای این کاروان های ترویجی، از همه ی عزیزانی که از حوزه های دانشگاهی همکار این طرح هستند و همچنین محققین ، کشاورزان ، کارشناسان ، و مسئولین جهادکشاورزی که همکاری می کنند  و به خصوص مروجان عزیز در پهنه ها و مدیران و همکاران سازمان تات تشکر و قدردانی می کنم.

دکتر سیدجواد ساداتی نژاد این اتفاق مهم را موجب افزایش تولید ملی و خودکفایی در اراضی کشاورزی دانست.

وی در پایان با اشاره به جلسه ای که با ستاد اجرایی فرمان امام (ره)  در خصوص مرحله ی سوم طرح جهش در دیمزارها در ۲/۵ میلیون هکتار در سال زراعی جدید برگزار شده است، گفت: یکی از اهدافی هم که در حوزه ی بهره وری مد نظر در استان ها هست همین افزایش بهره وری در طرح دیمزار است که انشالله، این کاروان های  ترویجب نقش اساسی را می تواند در اجرای آن ایفا کند.