عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

عرضه‌کنندگان دخانیات فاقد مجوز در شهرستان بوشهر به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس حمید حبیبی نیا اظهار داشت: به مناسبت هفته ملی بدون دخانیات با عرضه‌کنندگان دخانیات فاقد مجوز قانونی برخورد شد.
وی گفت: چهارم لغایت دهم خردادماه مصادف با هفته ملی بدون دخانیات است که با شعار " دخانیات تهدیدی برای سلامت و محیط‌زیست ما" نام‌گذاری شده است.
حبیبی نیا بیان داشت: به همین مناسبت کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر در قالب ۱۲ تیم دو نفره از تعداد ۱۰۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی که عامل عرضه دخانیات بودند بازدید به عمل آوردند و با صنوفی که بدون اخذ مجوز خرده‌فروشی دخانیات اقدام به تبلیغ و عرضه محصولات دخانی به‌ویژه سیگار در معرض دید مشتری میکردند برخورد قانونی به عمل آمد.
این مقام مسئول افزود: دخانیات عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی و بزرگ‌ترین عامل مرگ قابل‌کنترل در جهان است، به‌طوری که هر نخ سیگار می‌تواند تا ۵.۵ دقیقه از عمر افراد را کاهش دهد.
حبیبی نیا تاکید داشت: دخانیات عمل اصلی ۶۰ هزار مرگ سالیانه در ایران است، لذا لازم است جهت حفظ سلامت خود و اطرافیان، از قرار گرفتن در معرض دود دخانیات به‌طورجدی اجتناب کرد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: همشهریان بوشهری در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه عرضه و مصرف دخانیات با سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/ ا.س-۳۰۰۰