عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

دکتر بلندی: به دنبال تقویت هدفمند مراکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور هستیم

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: با برنامه ریزی های منسجم انجام شده ، به دنبال تقویت هدفمند مراکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور هستیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، نشست هم اندیشی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر حسین بلندی رییس دانشگاه در سالن اجتماعات واحد استانی برگزار شد.
در ابتدای این نشست ، دکتر بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، فرارسیدن ایام سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.
در ادامه دکتر بلندی طی سخنانی اظهار داشت: هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی ، ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در جامعه است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی؛
با بیان اینکه وظیفه و هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی از سایر دانشگاه ها متفاوت است ، افزود: در این دانشگاه قرار است ما با داعش بیکاری مبارزه کنیم.
وی تصریح کرد: ما در نظام آموزش عالی علمی کاربردی، نباید صرفا دانشگاهی فکر کنیم بلکه باید روحیه جهادی داشته باشیم تا در ایجاد اشتغال ، سربلند و موفق باشیم.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم تربیت پنجه کارآمد اظهار داشت: وظیفه سنگینی بر دوش این دانشگاه گذاشته شده است که برای تحقق این اهداف ، همه باید پای کار بیاییم و با ارائه برنامه های جهادی و هدفمند، کشور را در رسیدن به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزینه ایجاد یک شغل برای دولت بالای ۳۰۰ میلیون تومان است ، بیان کرد: وظیفه ما ایجاد اشتغال است چرا که می خواهیم با ایجاد اشتغال ، اندکی از هزینه های دولت را کاهش دهیم و دولت را در این امر یاری نماییم.
دکتر بلندی با بیان اینکه خدمت در دانشگاه جامع علمی کاربردی یکی از مقدس ترین کارهاست گفت: در حال حاضر دشمن درخصوص بیکاری جوانان جنگ روانی راه انداخته و در حال ضربه زدن به کشور است و لازمه مقابله با این تهاجم ، کار جهادی و ایجاد اشتغال برای جوانان می باشد که این امر جزو وظایف و اهداف کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.
وی با بیان اینکه آموزش های ما باید به گونه ای باشد که دانش آموختگان ما کارآفرین تربیت شوند ، افزود: دانش آموختگان نه تنها باید برای خود شغل ایجاد کنند بلکه برای دانش آموختگان دیگر دانشگاه ها نیز باید شغل ایجاد نمایند.
دکتر بلندی در ادامه به برگزاری دوره های کوتاه مدت اشاره کرد و گفت: مراکز آموزشی باید به صورت جدی و عملیاتی وارد برگزاری دوره های کوتاه مدت شوند و براساس نیاز جامعه و هم چنین با در نظر گرفتن نیازهای مهارتی دانش آموختگان سایر دانشگاه ها دوره های توانمندسازی برگزار کنند تا این دوره ها علاوه بر ایجاد اشتغال برای مراکز آموزشی نیز درآمدزایی داشته باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه با اجرای برنامه های هدفمند به دنبال تقویت مراکز آموزشی هستیم ، گفت: تقویت مراکز آموزشی یکی از اهداف کلان دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد و برای این کار به دنبال ارزیابی و نظارت مراکز آموزشی هستیم.
وی تصریح کرد: البته قرار نیست نظارت دانشگاه کنترل کیفیت باشد بلکه ما در موضوع نظارت، فرآیند تضمین کیفیت را دنبال خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به جایگاه مدرسان در دانشگاه اشاره کرد و گفت: مدرس علمی کاربردی باید آن مدرسی باشد که ابتدا خودش بداند شغل چیست و چگونه می شود برای آن شغل دوره درسی تدوین کرد تا بتواند براساس نیاز جامعه نسبت به تدریس اقدام نماید.
وی با بیان اینکه مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی پتانسیل های بسیار بالایی دارند ، افزود: باید از این پتانسیل ها در تمامی حوزه های کاری استفاده کنیم و به ویژه در بازنگری برنامه های درسی قطعا از تجربیات و نظرات مدرسان استفاده خواهیم کرد.
دکتر بلندی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر با برخی تنگ نظری ها مراکز دولتی تعطیل شدند ، گفت: در راستای استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزات دولتی برای تربیت نیروهای مهارتی تلاش داریم مراکز دولتی را بار دیگر احیا کنیم.
وی با بیان اینکه بازبینی و بازنگری برنامه های درسی از دیگر اقدامات دانشگاه می باشد ادامه داد: برنامه های درسی باید به روز بوده و براساس نیازسنجی جامعه باشد که این امر در جلسات شورای برنامه ریزی دانشگاه جامع علمی کاربردی محقق می شود.
دکتر بلندی با بیان اینکه شهر تبریز از دیرباز جریان ساز تحولات عظیم در کشور بوده گفت: باید تبریز در حوزه صنعت پیشگام باشد و با ارائه برنامه های جدید و اقدامات خلاقانه ، پیشقدم فعالیت های دانشگاه گردد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان به برخی از تفاهم نامه های امضا شده با نهادهای مختلف اشاره کرد و گفت: پیگیری اجرای طرح سرباز ماهر ، تفاهم نامه با معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حوزه آموزش های مهارتی زنان ، تفاهم نامه با کمیته امداد حضرت امام راحل و ایجاد خانه های خلاق در استانها از جمله اقدامات ارزشمند چند ماه اخیر دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است.
پیش از سخنان رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دکتر قالیچی رییس واحد استان آذربایجان شرقی و روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.