عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سیر نزولی نرخ باروری طی ۵ سال گذشته در شهرستان دیّر

عباس آدمیت نسب در نشست شورای مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر، اظهار داشت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد نرخ باروری کل در شهرستان دیّر طی ۵ سال گذشته کاهش‌یافته و از ۲ و ۹ دهم در سال ۱۳۹۵ به ۱ و ۸۳ در سال ۱۴۰۰ رسیده است.
وی افزود: این نرخ از باروری یعنی باروری «کمتر از سطح جانشینی» و در صورت تداوم در سال‌های آینده با بحران پیری جمعیت مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به شاخص نرخ باروری کلی در جمعیت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت گفت: کمترین نرخ باروری کل در سال ۱۴۰۰ مربوط به آبدان با ۱.۵۲ و بیشترین مربوط به بردستان با ۲.۰۹ بوده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر گفت: بردخون با نرخ باروری کل ۱.۷۸ و دیّر با ۱.۹ و دوراهک با ۱.۹۷ در رده‌های بعدی میزان باروری کل قرار دارند که همگی نرخ باروری پایین‌تر از سطح جانشینی تجربه کرده‌اند.
وی افزود: میزان باروری کل نشان می‌دهد که هر زن در سن باروری خود، چند فرزند به دنیا می‌آورد که این شاخص در شهرستان دیّر ۱.۸۳ است.
آدمیت نسب با تاکید بر حمایت از طرح جوانی جمعیت گفت: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وظیفه همگانی است و تمامی دستگاه‌ها باید به وظایف و ماموریت محوله اهتمام داشته و در راستای اجرای قوانین مربوطه و رفع مشکلات گام‌های اساسی بردارند.
انتهای پیام/ ح.ن ۳۰۵۰