عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تقویت شبکه‌های بهداشت از خواسته‌های مقام معظم رهبری است

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشست با روسای شبکه‌های بهداشتی استان بوشهر، معاونین و مدیران گروه‌های بهداشتی اظهار داشت: گسترش واکسیناسیون کرونا در کشور ثابت کرد که نظام بهداشتی اگر به مشکلات حساب‌شده وارد شود، آثار بسیار مفیدی دارد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ظرفیت اصلی حوزه بهداشت، نیروهای انسانی آن است.
این مقام مسئول بهداشتی خطاب به روسای شبکه‌های بهداشتی گفت: برای تقویت زیرساخت‌ها نباید نگاه‌ها فقط به تهران و وزارتخانه باشد، بلکه این تقویت باید اول درون خودِ ما و از باورهای ما شروع شود.
وی با تاکید بر اهمیت حمایت از نیروی انسانی گفت: حتی آن نیروی ضعیف نیز را باید با آموزش و حمایت، انگیزه داد و این یکی از ابعاد تقویت شبکه‌های بهداشتی است.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: گاها از بنده در بازدید از مراکز بهداشتی، تشکر می‌شود که این نشانگر این می‌تواند باشد که ممکن کم‌توجهی صورت گرفته در صورتی که دیدار از مراکز جزو وظایف ماست.
وی گفت: لازم است با سرکشی مستمر از نقاط مختلف استان با مشکلات کارکنان آشنا و اقدام به رفع آن کرد.
دکتر برجوئی‌فرد یکی دیگر از ابعاد تقویت شبکه‌ها را همفکری و برنامه‌ریزی معطوف به حل مشکلات دانست و افزود: اگر در ستادها اولویت‌سنجی درستی انجام شود، آن موقع می‌شود از هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: گاهی اوقات مطالباتی زیادی از بیرون از نظام بهداشتی از روسای شبکه می‌شود که گرچه بعضاً مهم هستند ولی اولویت دانشگاه، سیاست‌های بهداشتی است.
دکتر برجوئی‌فرد تاکید کرد: تمرکز بر برنامه‌های خودمان و البته ارتباطات برون‌سازمانیِ هدفمند اساس کار است.
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به‌منظور هم‌فکری برای تقویت شبکه‌های بهداشت که یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری است؛ نشستی با روسای شبکه‌های بهداشتی استان بوشهر، معاونین و مدیران گروه‌های بهداشتی برگزار کرد.


انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰