عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی: امکان کاهش ظرفیت دانشجوی پزشکی استان بوشهر وجود دارد/ امسال ۹۶۰۰ نفر پذیرش دانشجوی پزشکی خواهیم داشت

دکتر ابوالفضل باقری فرد در بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با وجود تمام ظرفیت‌های استان بوشهر آموزش آن‌گونه که باید در این دانشگاه رشد و توسعه پیدا نکرده و باید کارهای اساسی در توسعه آموزش انجام شود.
وی با بیان اینکه هدف از این سفر بازدید از زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه و بیمارستان‌های آموزشی بود، اذعان کرد: این کمبود توسعه هم در دانشکده‌های دندان‌پزشکی و پزشکی و هم در تنها بیمارستان آموزشی استان دیده می‌شود و این موضوع باید مدنظر معاونت توسعه وزارت بهداشت قرار گیرد.
معاون وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی ادامه داد: پذیرش دانشجوی پزشکی امسال ۲۰ درصد افزایش دارد که در دفترچه‌ها نیز خواهد آمد؛ امسال ۹ هزار و ۶۰۰ نفر پذیرش دانشجوی پزشکی پذیرش می‌شود و این افزایش ظرفیت بیشتر برای مناطق محروم با اولویت بومی‌گزینی گذاشته شده است.
دکتر باقری‌فرد تاکید کرد: در این افزایش ظرفیت زیرساخت آموزشی تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باید در نظر گرفته شود و بر این اساس برخی استان‌ها مانند بوشهر حتی باید این ظرفیت کاهش یابد چرا که زیرساخت کافی وجود ندارد.
وی اظهار کرد: زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز باید ترمیم و تقویت شود تا بتواند در آینده از این ظرفیت‌ها استفاده کند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت درباره پیمایش مسیر پزشکی کشور بر پایه سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ نیز گفت: در حوزه آموزش پزشکی کشور ما کیفیت بسیار خوبی دارد و در سطح بین‌المللی هم شناخته شده است.
دکتر باقری فرد اضافه کرد: ایران در تمامی حوزه‌های تشخیصی و درمانی در مرزهای دانش جهان حرکت می‌کنیم و کمتر اقدامات تشخیصی و درمانی در دنیا وجود دارد که در کشور انجام نشود.
وی اظهار کرد: بااین‌وجود برخی از استان‌ها در حوزه پزشکی و درمانی محروم و کم برخوردار هستند که باید به آن‌ها توجه بیشتری شود.
انتهای پیام /