عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای توسعه همکاری ها با دانشگاه مجازی

در جلسه امضای تفاهم نامه مشترک مطرح شد :
عزم جدی دانشگاه علوم پزشکی ایران برای توسعه همکاری ها با دانشگاه مجازی
تفاهم نامه همکاری مشترک در هفت محور بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مجازی به امضاء رسید .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: جلسه امضای تفاهم نامه علمی با هدف توسعه همکاری ها بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مجازی روز شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ برگزار شد .
دکتر عبدالرضا پازوکی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب که دانشگاه مجازی به عنوان یک ضرورت در دوران کرونا، توانست آموزش های مجازی در سطح کشور را توسعه دهد، افزود: مزیت های این دانشگاه  نباید مورد غفلت قرار گیرد .
دکتر پازوکی بیان کرد:  دانشگاه علوم پزشکی ایران پتانسیل های خوبی  دارد و با توجه به اهمیت موضوع، همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مجازی جزو اولویت های ما است .
وی ضمن اعلام آمادگی برای گسترش همکاری ها در حوزه های مختلف اظهار کرد:عزم جدی  در دانشگاه علوم پزشکی ایران برای تقویت تعامل ها وجود دارد و امید است امضای تفاهم نامه، مسیر جدیدی را برای همکاری های مشترک هموار سازد و زمینه رشد بیشتر هر دو دانشگاه فراهم شود .
تلاش برای ارتقاءجایگاه ایران در زمینه هوش مصنوعی
دکتر آرش خجسته؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی در این جلسه با تاکید بر بهره برداری بیشتر از فناوری های دیجیتال و‌هوش مصنوعی در حوزه سلامت و پزشکی عنوان کرد: دانشگاه ما در دوران کرونا نقش مهمی برای ارائه آموزش های مجازی بر عهده داشت .
دکتر خجسته با بیان این نکته که در نظر است دانشگاه علوم پزشکی مجازی به دانشگاه هوشمند تبدیل شود، افزود: امید است دانشگاه مجازی مجرایی باشد تا سایر دانشگاه ها از فناوری های دیجیتال استفاده بهینه کنند .

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مجازی خاطر نشان کرد:  ایران از لحاظ بهره برداری از هوش مصنوعی در دنیا ، جایگاه ۷۲ و در خاورمیانه رتبه هفتم دارد؛ لذا برای ارتقاء این جایگاه نیازمند  همکاری بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی به عنوان بازوان اجرایی هستیم .
همچنین دکتر خلیل قاسمی؛ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن اشاره به سابقه تعاملات با دانشگاه مجازی تصریح کرد: انعقاد تفاهم نامه علمی بین دو دانشگاه فرصتی برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های دو دانشگاه و زمینه ارتقاء خدمات است .
گفتنی است تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مجازی در هفت محور  ( پردیس هوشمند، آموزش هوشمند، بیمارستان هوشمند، مراقبت سلامت هوشمند، یادگیری الکترونیکی/ترکیبی هوشمند، کلاس هوشمند و تعلیم و تربیت هوشمند) به امضاء رسید و مقرر شد تا مفاد تفاهم نامه در اسرع وقت به صورت عملیاتی اجرایی شود .

پایان مطلب //
مرضیه ره نورد