عمومی | دانشگاه علوم پزشکی ایران

تعیین اولویت کالاهای اساسی مشمول هدفمندی یارانه در جلسه کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه

به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد :
تعیین اولویت کالاهای اساسی مشمول هدفمندی یارانه در جلسه کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه
جلسه کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی  با هدف بررسی و تعیین کالاهای اساسی مشمول هدفمندی یارانه ها و سبد غذایی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه: یکصد و هفدهمین جلسه کارگروه تخصصی امنیت غذا و تغذیه همزمان با روز مقاومت و ایثار، سوم خرداد ۱۴۰۱ و با حضور رییس دبیرخانه  شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت و سایر  نمایندگان سازمان های اجرایی در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد .
این جلسه با دستور کار بررسی پیشنهادات علمی و عملیاتی در خصوص تعیین کالاهای اساسی اولویت دار آحاد جامعه و سبدهای غذایی سازمان های حمایت گر ویژه کودکان و مادران باردار و شیرده تشکیل شد .
دکتر محمد اسماعیل مطلق؛ رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذا وزارت بهداشت ضمن تقدیر از ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایران و اعضای کارگروه خاطر نشان کرد: با توجه به نظر مساعد هیئت دولت، فرصت خوبی برای خدمت رسانی به مردم پیش آمده است، لذا پیشنهادهای عملیاتی در حوزه هدفمند سازی یارانه و تعیین اولویت های سبد غذایی جمع آوری و به مقام عالی وزارت بهداشت برای طرح در جلسه هیئت دولت تقدیم می شود .
سپس دکتر فاطمه رضوان مدنی؛ رئیس دبیرخانه شورای  سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب که یکی از ابزارهای دسترسی به عدالت اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و اعمال سیاست های حمایتی است، افزود: یکی از این حمایتها، اقدام جدید دولت در تخصیص یارانه ها  است .
دکتر رضوان مدنی بیان کرد: با توجه به نوع کالاهایی که دولت تصمیم به تغییرنحوه تخصیص یارانه آنهاگرفته، مسئله امنیت غذایی و تاثیرپذیری آن از این تغییرات، بطورجدی مطرح است .
وی گفت: باتوجه به مسائل فوق و نقش انکار ناپذیر اساتید، متخصصان و صاحب نظران در تعیین کالاهای اساسی مشمول هدفمندی یارانه ها و ارائه پیشنهادهای عملیاتی به دولت، این کارگروه تشکیل شد .
دکتر رضوان مدنی با اشاره به این نکته که امنیت غذایی مردم به عنوان اولویت مشترک دولت و مجلس است، افزود: حراست از امنیت غذایی در دستور کار وزرای اقتصاد و کشاورزی قرار گرفته است .
در ادامه جلسه دکتر صادقی؛ نماینده وزارت بهداشت  در زمینه مدل مفهومی ارتباط امنیت غذایی با کووید ۱۹ ، تغییرات اقلیمی، جایگاه  امنیت غذا و تغذیه در ایران، پیامدهای ناامنی غذایی و طراحی سبد غذایی مطلوب سخنرانی کرد .
گفتنی است  نمایندگان سازمان هدفمند سازی یارانه ها، وزارت بهداشت و رفاه، فرهنگستان علوم پزشکی، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و سایر سازمان های اجرایی در این جلسه حضور وبه بیان نقطه نظرات پرداختند .


پایان مطلب //
مرضیه ره نورد