عمومی | دانشگاه شهرکرد

حضور رزمندگان عملیات بیت المقدس دردانشگاه شهرکرد


به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهرکرد، روز سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱، ویژه‌برنامه گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر به همت دانشگاه شهرکرد و بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با حضور غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری، دکتر یاسر پیر علی سرپرست دانشگاه شهرکرد، سرهنگ منوچهر ذوالفقاری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در دانشگاه شهرکرد برگزار شد .

غلامعلی حیدری ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادی خرمشهر یک شبه اتفاق نیفتاد و این پیروزی بزرگ فتح خرمشهر با مجاهدت، تلاش، وحدت و انسجام و برادری اتفاق افتاد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت در راستای توزیع عادلانه یارانه‌ها ورود پیدا کرد، هجمه‌های بسیاری وارد شد، قطعاً اجرای این طرح مشکلاتی را در ابتدا خواهد داشت، دولت برای کاهش آسیب‌های اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کرده است تا به اقشار کم‌درآمد آسیب زیادی وارد نشود که این رفع فقر مطلق در کشور یک فتح خرمشهر دیگر محسوب می‌شود.

غلامعلی حیدری گفت: با وجود اینکه دشمنان در دوران دفاع مقدس با عملیات روانی دنبال تضعیف روحیه بودند، اما موفق نشدند به هدف خود برسند که نتیجه غلبه معنویات بر مادیات بوده است.

استاندارچهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خدمت به مردم از وظایف اصلی مسئولان است، گفت: در این راستا اقدامات متعددی از جمله احصای پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام، جذب اعتبارات استانی، دیدار با مسئولان کلان، فعال‌سازی فرودگاه شهرکرد، فعال‌سازی پروژه‌های تامین آب صورت گرفته است .

غلامعلی حیدری افزود: تلاش شده تا در چهار حوزه آبرسانی روستایی، آسفالت راه روستایی، مسکن و آبخیزداری در مناطق روستایی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ورود پیدا کنیم، همچنین ایجاد اشتغال پایدار برای جلوگیری از مهاجرت در دستور کار قرار دارد .

دکتر یاسر پیرعلی ضمن عرض سلام و خوش آمد به رزمندگان عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: سخن گفتن در مورد این روز عزیز در جمع شما بزرگان و رزمندگان گرانقدر عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، زیره به کرمان بردن است و شما خود در آن زمان حضورداشته‌اید و در این باره تنها می‌توانم به کتاب "دا" نوشته سیده زهرا حسینی اشاره کنم که فضای آن زمان را به خوبی به تصویر کشیده است و فاجعه‌ای که توسط دشمن بر مردم و رزمندگان در شهر خرمشهر گذشت را به قلم تحریر درآورده است .

سرپرست دانشگاه شهرکرد افزود: نگاه بنده به عنوان یک معلم دانشگاه این است که آزادسازی خرمشهر یک جنگ شهری موفق بود و همین تجربه به نظامیان ما در جبهه مقاومت منتقل شد و توانستیم کشورهای امت اسلامی را از جنگ نجات دهیم .

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به حضور نیروهای انقلابی و وفادار به نظام در میدان‌های امروز دفاع از کیان اسلامی و دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل فتنه‌ها و حضور در اتفاقات بزرگ جهان اسلام ازجمله برپایی موکب در پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: امیدواریم با همین روحیه ایثارگری ادامه پیدا کند و همانطور که عملیات بیت‌المقدس منجر به آزادسازی خرمشهر شد، ان‌شاءالله با یک رمز عملیاتی، بیت‌المقدس از چنگ صهیونیست‌ها آزاد شود .

سرپرست دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه ۱۳۴ نفر ایثارگر و خانواده ایثارگران در دانشگاه شهرکرد حضور دارند، افزود: ۶۰ نفر از رزمندگان دفاع مقدس ایفاگر نقش موثر فرهنگی هستند و ما از مجموعه‌ای که در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند و نقش‌آفرینی کردند کتاب نقش دانشگاه شهرکرد در ۸ سال دفاع مقدس را به تصویر کشیدیم و مجموعه‌ای از خاطرات این رزمندگان را جمع‌آوری کرده‌ایم .

دکتر یاسر پیرعلی گفت: جهاد در میدان‌های مبارزه جهاد اصغر است و جهاد اکبر جهاد با نفس است و به همین دلیل  امام خمینی (ره) بعد از آزادسازی خرمشهر فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد .

سرپرست دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: رسالت دانشگاه این است که نسلی در آن تربیت شود که بتواند برای کشور، آینده نظام اسلامی و تمدن سازی نوین اسلامی که در پیش است نقش آفرینی کند.

منوچهر ذوالفقاری گفت: بیش از ۴۰۰ رزمنده از چهارمحال و بختیاری در عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، بیش از۲۸۰ نفر از این نیروها از نیروهای سپاه و مابقی از ارتش ، جهاد سازندگی و بسیج بودند، در این عملیات ۸۰ شهید و ۱۷۰ جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی شد .

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات این نهاد در جمع‌آوری و نشر خاطرات رزمندگان دفاع‌مقدس افزود: در راستای تدوین نقش چهارمحال و بختیاری در دفاع‌مقدس از ۲۰ هزار رزمنده استان، تاکنون ۲۵ هزار دقیقه مصاحبه از ۳۰۰ رزمنده ضبط شده است که باید حداقل با ۲۰۰۰ نفر از رزمندگان مصاحبه گردد .

وی توضیح داد: بیش از ۸۰۰ برنامه برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر پیش‌بینی شده است و در این همایش از تمامی نقش‌آفرینان در عملیات بیت‌المقدس تجلیل می‌شود.

درادامه این مراسم ضمن رونمایی از کتاب های مادرانه، مشق عشق و عمامه های بی سر، سه تن از رزمندگان به بیان خاطرات خود پرداختند و در پایان با حضور بر تربت پاک شهدای گمنام مدفون در دانشگاه با نثار فاتحه برای روح این شهیدان علو درجات آرزو کردند.