عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

مدیران و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید کردند

تیم مدیران و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه با هدف آشنایی با توانمندی های موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و معرفی ظرفیت های صادراتی این موسسه در خارج از مرزها، از بخش های مختلف موسسه رازی دیدن کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، مدیران و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه روز یکشنبه ۱ اردیبهشت ماه جاری  با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، از بخش های مختلف این موسسه بازدید کردند.

در این برنامه که با هدف معرفی توانمندی ها و ظرفیت های صادراتی موسسه رازی برگزار شد و هیئت رئیسه و مدیران موسسه رازی میزبان بودند، دکتر علی اسحاقی رئیس موسسه به معرفی محصولات و ظرفیت های تولیدی و تحقیقاتی موسسه رازی پرداخت و تولید هفت واکسن از ۱۱ واکسن برنامه ایمن سازی کشور در حوزه پزشکی، تولید ۹۰ درصد واکسن های دامی، ۳۵ درصد واکسن های طیور و مجموعه ای از این محصولات و فرآورده های بیولوژیک را بستری برای ورود به عرصه صادرات و گشایش مرزهای جدید اقتصادی در خارج از کشور  برشمرد  و اظهار داشت : در موسسه رازی نقشه راه برای توسعه بازارهای صادراتی تهیه شده و بر مبنای آن پیش می رویم اما لازم است این مسیر با سرعت بیشتری طی شود و این امر با همراهی وزارت امور خارجه به کمک دفاتر نمایندگی های جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف میسر خواهد بود.

محمد جواد همت پناه رئیس اداره اطلاعات اقتصادی و همکاری های توسعه وزارت امور خارجه نیز که به نمایندگی از دکتر محمد رضا صبوری مدیرکل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت خارجه در این برنامه حضور یافته بود، بر همراهی تیم اقتصادی این وزارتخانه مبنی بر تسهیل گری برای صادرات محصولات بیولوژیک پزشکی و دامپزشکی موسسه رازی تاکید کرد. وی  با قدردانی از تلاش دست اندرکاران موسسه رازی اظهار کرد: سلامت امروز جامعه ما مدیون و مرهون زحمات افرادی است که در موسسه رازی و موسسات مشابه برای ساخت واکسن و فرآورده های بیولوژیک تلاش می کنند.

نامیرده  به پیشینه صد ساله موسسه رازی اشاره کرد و افزود: بسیاری از بیماری ها با تولیدات این مجموعه در کشور کنترل یا ریشه کن شده و شایسته است زحمات کشیده را پاس بداریم.

وی تصریح کرد: : حضور تیم اقتصادی وزارت امور خارجه در موسسه رازی وعده می دهد که تمام ظرفیت های ما در اختیار بدنه اقتصادی و فعالان اقتصادی کشور قرار می گیرد تا بتوانیم در مسیر ارتقاء فناوری کشور، انتقال تکنولوژی، صدور خدمات فنی مهندسی و صدور محصولات کمک برسانیم.

دکتر همت پناه، سلامت جامعه را مرهون زحمات و تلاش های انجام شده در موسسه رازی دانست و گفت: به لطف محصولات این موسسه و موسسات مشابه، بیماری های زیادی در کشور ریشه کن یا حذف و کنترل شده است.

همت پناه ادامه داد: در این برنامه کارشناسان و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه حضور دارند که از این جمع تعدادی امسال و تعدادی نیز سال آینده عازم ماموریت خارج از کشور هستند و با توجه به وجود دفاتر نمایندگان جمهوری اسلامی در  اقصی نقاط دنیا مانند آمریکا، اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین به طور قطع این برنامه، سرآغازی برای معرفی ظرفیت های صادراتی موسسه در سایر کشورها خواهد بود.

پرسش و پاسخ میهمانان و هیئت مدیره موسسه رازی از دیگر بخش های این برنامه بود.
مدیران و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه پس از این نشست از موزه تاریخ و پیشینه موسسه رازی مستقر در روابط عمومی، موزه بخش جانوران سمی،  و بخش تصفیه و تخلیص سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی (B۱) دیدن کردند.

ایجاد فرصت های علمی – تحقیقاتی برای فعالیت های مشترک با سایر کشورها، تبادل علمی و تبادل دانش فنی و تکنولوژی از دیگر اهداف برگزاری این دیدار بود و رئیس موسسه رازی از آمادگی برای همکاری در این زمینه ها نیز خبر داد.