عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: نام، یاد و ایثار اهداکنندگان عضو تا ابد در جامعه می‌درخشد/ گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی‌زاده در نشست تقدیر از تلاشگران مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی حوزه سلامت استان بوشهر گفت: برخورداری از نعمت زندگی برای بیمارانی که در انتظار دریافت عضو پیوندی هستند زیباترین چیزی است که توسط خانواده‌های بیماران مرگ مغزی به این بیماران هدیه می‌شود.
دکتر ملکی‌زاده با گرامیداشت یاد و نام اهداکنندگان عضو استان بوشهر افزود: تنها لطف و رحمت واسعه الهی می‌تواند ایثاری که خانواده‌های اهداکنندگان عضو با رضایت خود برای نجات جان‌ هم‌وطنان می‌کنند را پاداش دهد.
وی ادامه داد: تشخیص مرگ مغزی و همچنین جلب رضایت خانواده‌‎های با بیمار مرگ مغزی فرایندی بسیار پیچیده و تابع شرایط حساسی است و در این راه تلاش همکارانم در مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه و بیمارستان‌ها ستودنی است.
دکتر ملکی‌زاده عنوان داشت: تا خانواده‌ای درگیر مقوله نیاز به پیوند عضو نشده باشد درک صحیحی از اهمیت ایثارگرانه این اقدام ارزشمند و خداپسندانه نخواهد داشت.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اهدای هر عضو به نیازمندان دریافت عضو، زندگی نه‌تنها به فرد، بلکه به خانواده‌های آنان نیز هدیه می‌شود.
دکتر ملکی‌زاده بابیان اینکه نباید اجازه دهیم با حواشی مغرضانه، بیماران در انتظار پیوند از ادامه زندگی ناامید شوند، افزود: متاسفانه خدماتی که در حوزه سلامت، توسط کادر بهداشت و درمان به جامعه ارائه می‌شود به‌درستی تبیین نمی‌شود و در مقوله اهدا عضو نیز روا نیست ایثار خانواده‌ها و همچنین خدماتی که برای نجات جان بیماران و بخشیدن زندگی به دردمندان صورت می‌گیرد با بی‌مهری از دید جامعه پنهان بماند.
وی تصریح کرد: دوران شیوع کرونا با تمام مصیبت‌ها و سختی‌هایی که داشت روشنگر یک نکته بود و آن‌هم ایثار مدافعان سلامت با الگوبرداری از رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برای نجات جان‌ هم نوعان خود باروحیه جهادی و جرات و جسارتی که در سنگر مبارزه با کرونا به خرج دادند.
دکتر حسن ملکی‌زاده با تقدیر از همراهی بیمارستان سلمان فارسی بوشهر در زمینه اهدای عضو ادامه داد: باهمت و تلاش مثال‌زدنی همکارانم، حتی باوجود دشواری‌های خاص در دوران شیوع کرونا، نجات جان ‌هم‌وطنان نیازمند به دریافت عضو متوقف نشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر خاطرنشان کرد: برای ترویج فرهنگ اهدای عضو در جامعه باید بیش‌ازپیش تلاش کرد.

نشست تقدیر از تلاشگران مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی حوزه سلامت استان بوشهر برگزار شد، در ابتدای این نشست مسئول مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته این مرکز پرداخت و در انتهای مراسم نیز از منتخبان این حوزه با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/ م.پ-۱۰۲۵