عمومی | دانشگاه قرآن و حدیث

تفاهم نامه همکاری بین سازمان فنی حرفه ای و دانشگاه قرآن و حدیث



به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای استان تهران؛ مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزی سازمان فنی حرفه‌ای با حضور دکتر جامه بزرگی معاون سازمان فنی حرفه‌ای کشور؛ مهندس روانبخش مدیر کل سازمان آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران و حجت الاسلام مسعودی رئیس دانشگاه قرآن و حدیث به دانشکده قرآن و علوم حدیث شهرری واگذار شد.

مدیر کل سازمان آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران در این مراسم با بیان اینکه مهمترین حلقه از زنجیره اشتغال کشور مهارت آموزی است؛ گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی مهارت آموزی در کشور وظیفه توسعه بخشی به آموزش‌های مهارتی را برعهده دارد.

مهندس روانبخش با اشاره به اینکه توسعه بخشی به آموزش‌های مهارتی با کمک دانشگاه‌ها و صنایع امکان ‍پذیر است؛ افزود: در همین راستا باتوجه به ظرفیت دانشگاه قرآن و حدیث مجوز مرکز مدیریت مهارت آموزی سازمان فنی حرفه‌ای به این مرکز واگذار شد تا این دانشگاه در حوزه مهارت‌های نرم فرهنگی؛ سواد رسانه‌ای و آموزش‌های رایانه‌ای به سازمان فنی حرفه‌ای در ارائه خدمت به جوانان مستعد و جویای کار شهرری کمک کند.

حجت الاسلام مسعودی رئیس دانشگاه قرآن و حدیث نیز در این مراسم با استقبال از واگذاری این مجوز به این دانشگاه اظهار داشت: با اهدا این مجوز دانشگاه علوم و حدیث می‌تواند با برگزاری کلاس‌ها و جلسات در زمینه‌های مهارت‌های زندگی؛ روابط اجتماعی؛ اخلاق حرفه‌ای؛ فرهنگ کار و وجدان کاری؛ اخلاق داد و ستد و مسئولیت‌های اجتماعی به فارغ التحصیلان و جوانان شهرری در توسعه مهارت آموزی در این زمینه‌ها کمک کند.

دانشگاه قرآن و حدیث، یکى از ارکان موسسه علمى فرهنگى دار الحدیث است. این دانشگاه از موسسات آموزش عالى غیر دولتى است که از سال ۱۳۷۸ با مجوز رسمى شوراى عالى انقلاب فرهنگى، فعالیت آموزشى خود را در قالب دانشکده علوم حدیث آغاز کرده و امروز با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با نام «دانشگاه قرآن و حدیث» به فعالیت خود ادامه می‌دهد، که دارای سه دانشکده فعال با عناوین «دانشکده علوم و معارف قرآن»، «دانشکده علوم و معارف حدیث» و «دانشکده علوم و معارف اسلامی» و نیز شعبه‌ای در تهران با عنوان «پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث» است. این دانشگاه هم اکنون در شهر‌های قم، تهران، مشهد و اصفهان فعالیت دارد و از مراکز آموزش عالی منحصر به فرد در حوزه مباحث حدیثی در کشور به شمار می‌آید.