عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

نشست مشترک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد

در نشست مشترک موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با مرکز همکاری های تحول و پیشرفت نهاد ریاست جمهوری، شناسایی ظرفیت های همکاری این مرکز برای دستیابی به اهداف صادراتی موسسه رازی مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی موسسه رازی، نشست مشترک تعدادی از مدیران موسسه رازی با معاون امور زیستی و جمعی از مدیران مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با هدف شناسایی ظرفیت های همکاری این مرکز برای همراهی در دستیابی به چشم اندازها و فرصت های صادراتی موسسه رازی به میزبانی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد.

در این نشست دکتر فلاح مهرآبادی، معاون تحقیق و تولید فرآورده های بیولوژیک موسسه رازی به نیاز موسسه  به  آشنایی با فناوری های نوین در حوزه واکسن و فرآورده های بیولوژیک اشاره کرد و  و در این رابطه اظهار داشت : همراهی این مراکز در فراهم کردن امکان بازدید متخصصان و دانشمندان موسسه از مراکز تحقیقاتی و تولیدی سایر کشورها کارگشا خواهد بود. وی همچنین با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری که ماموریت شرکت های دانش بنیان را حل مشکلات روی زمین مانده کشور  دانسته اند، تاکید کرد: شرکت های دانش بینان می توانند در زمینه دستیابی به تکنولوژی های جدید و نه تکنولوژی های موجود در کشور، ورود  پیدا کنند  و  موسسه رازی نیز در این راستا همراهی لازم را خواهد داشت.

دکتر عباسعلی احمدیان، معاون امور زیستی مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز ماموریت ها و اقدامات انجام شده این مرکز را به عنوان بازوی ارتباطات علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری برشمرد و گفت: این مرکز با ارتباطات شبکه ای پروژه های متعددی را پیگیری می کند و برقراری ارتباط ، نقطه پایان اقدامات محسوب نمی شود بلکه انجام پیگیری ها تا حصول نتیجه و حل مشکل متقاضیان ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در حال حاضر دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور ،  ظرفیت همکاری خوبی برای کشور دارند و می توان از این فرصت ها بهره برد.

دکتر مهدی دانش دوست، مدیر روابط بین الملل این مرکز نیز با اشاره به فعالیت مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در کشورهای اتریش، روسیه، چین و هند، همچنین وجود ارتباطات مفید با کشورهایی مانند کره جنوبی، مجارستان، زیمبابوه، کنیا و آفریقای جنوبی ، تاکید نمود که  در صورت  تعریف هرگونه نیاز از سوی موسسه رازی، امکان استفاده از این ظرفیت ها فراهم است.

گفتنی است که دکتر رایناک قادری سرپرست روابط بین الملل و دکتر عباس اشتری مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست موسسه رازی و تعدادی از مدیران مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نیز در این نشست حضور داشتند.