عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به سمت ریاست کمیته راهبردی فناوری نانو در استان فارس منصوب شد

طی حکم صادره از سوی دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رئیس سازمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به سمت ریاست کمیته راهبردی فناوری نانو در استان فارس منصوب شد


در نشست شورای تبیین سیاست های بخش کشاورزی استان فارس طی حکمی از سوی دکتر سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس کمیته راهبردی فناوری نانو کشور ، رییس کمیته راهبردی فناوری نانو وزارت جهادکشاورزی در استان فارس منصوب و معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس، در این نشست دکتر خیام نکویی طی سخنانی  با بیان اهمیت استفاده از تکنولوژی نانو در بخش کشاورزی، طی حکمی ، دکتر مجتبی دهقان پور  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس را به عنوان رئیس کمیته نانو کشاورزی در استان فارس منصوب  و معرفی کرد و برای ایشان در انجام وظایف محوله آرزوی توفیق نمود.
در متن این حکم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین و ضرورت نفوذ فناوری های نوین در بخش کشاورزی و با توجه به توانایی فناوری های نانو در حل مشکلات بخش کشاورزی و منابع طبیعی، آمده است:
انتظار می رود با سازماندهی توانمندی های موجود در استان فارس در عرصه نانو و با تعامل سازنده با موسسات پژوهشی و نهادهای مختلف، شاهد رسوخ بیش از پیش این فناوری در بخش های مختلف و تجاری سازی آن با توسعه شرکت های دانش بنیان در این عرصه باشیم.
دکتر سید مجتبی خیام نکویی طی سخنانی در این شورا ، سیاست های سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را بیان نمود و رویکرد جدید این سازمان را افزایش اثر بخشی محققین در امر تولید عنوان کرد.

ایشان با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در دانش بنیان کردن تولید و اشتغال آفرینی، خواستار تلاش بیشتر محققین برای افزایش سهم بخش کشاورزی در تولید فناورانه و شرکت های دانش بنیان شد و  با بیان اینکه در حال حاضر سهم بخش کشاورزی در ایجاد شرکت های دانش بنیان کمتر از ۵ درصد است ، خواستار تلاش برای افزایش آن به ۲۰ درصد شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه ، اهم وظایف محققین را ایفای نقش حاکمیتی از قبیل تولید بذور پرورشی، پاسخگویی به مشکلات اولویت دار بخش اجرا، آینده پژوهی و ارائه راهکار برای آینده کشاورزی عنوان نمود.

قابل ذکر است که در متن حکم صادره تصریح شده است که با توجه به دستور مقام عالی وزارت مبنی بر هماهنگی با کمیته راهبردی فناوری نانو در وزارت جهاد کشاورزی ، گزارش پیشرفت کار  می باید مطابق با شیوه نامه و دستورالعمل های ابلاغی مرتبا"  به کمیته مذکور ارسال شود.