عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی به دنبال تربیت ۱۰۰ هزارنفر نیروی متخصص در حوزه فناوری اطلاعات است

با حضور حسن ناهیدی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی و دکتر حامد باقری فراهانی سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع  دانشگاه جامع علمی کاربردی مراسم تکریم و معارفه سرپرست واحد استانی خراسان شمالی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان خراسان شمالی، در این مراسم، دکتر حامد باقری فراهانی سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه اظهار داشت: راه اندازی مراکز نوآوری یکی اهدافی است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی به طور جّد دنبال می شود.
وی افزود: در حقیقت هدف از ایجاد دانشگاه جامع علمی کاربردی تولید علمی است که منجر به رفاه اجتماعی و قدرت شود.

سرپرست معاونت اداری، مالی و منابع انسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: در دهه ۷۰ در کشور خلاء آموزش های مهارتی که سایر کشورها به سوی آن گام برداشته بودند، احساس شد و بعد از آن به سوی آموزش های مهارتی، فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی گام برداشتیم.
وی تصریح کرد: هدف از راه اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی آن بوده که خروجی آموزش ها، منجر به آمادگی افراد برای حضور در حرفه ها و مشاغل مختلف باشد.
دکتر باقری فراهانی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دانشگاهی نیست که اساتید درگیر مسائلی همچون ارتقاء و ترفیع باشند بلکه باید اساتید مشاغلی را پیش بینی کنند که ۱۰‌ تا ۲۰ سال آینده مورد نیاز جامعه است و آموزش های مهارتی لازم را به دانشجویان ارائه دهند.
در ادامه این مراسم ، سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: توسعه علمی و دانشگاهی ایران از نگرانی های دشمنان است.
وی گفت: دشمنان، نگران تولید علم و دانش، توسعه مراکز علمی، میزان حضور نخبگان در مجامع بین المللی و تعداد بالای دانشجویان در ایران هستند.
ناهیدی با بیان اینکه دانشگاه ها خواستگاه های تحولات کشور هستند، افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه، علم همراه با عمل است که به دلیل کاربردی بودن رشته ها، دانشجویان پس از دانش آموختگی می توانند به صورت مستقیم در سطح جامعه به ایفای نقش بپردازند.
وی با اشاره به اینکه اهمیت علم و دانش بر کسی پوشیده نیست، گفت: در بخش میزان قبولی در دانشگاه ها در شرایط خوبی در سطح کشور قرار داریم اما مباحث زیر ساخت ها و امکانات باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اقتصاد در اداره هر کشور نقش اساسی دارد؛ لذا اقتصادی که با تاکید بر علم و دانش باشد موجبات ماندگاری و توسعه و اشتغال آفرینی را فراهم خواهد کرد و ضروری است دانشگاه ها این مهم را هم مورد توجه قرار دهند.
گفتنی است در این آیین دکتر مرتضی تشکری به عنوان سرپرست جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان خراسان شمالی، معارفه و از خدمات دکتر علی بادامی در زمان تصدی این سمت قدردانی شد.