عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

امام‌جمعه شهر برازجان: جمعیت یک از مولفه‌ها و دغدغه‌های اصلی کشور است

حجت‌الاسلام حسن مصلح به مناسبت هفته جمعیت در جمع کارکنان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: در آیات زیادی از قران کریم آمده است که فرزند زینت زندگی انسان است و یکی از زیباترین‌های زندگی فرزند صالح است.
وی اظهار کرد: خداوند در قران کریم می‌فرماید به خاطر فقر و نداری فرزندان خود را نکشید که رزق و روزی فرزندان و شما در دست خداوند است و با آمدن فرزند رزق و روزی شما زیاد می‌شود.
امام‌جمعه شهر برازجان تصریح کرد: نکته مهم و اساسی که در قرآن کریم وجود دارد، توجه به زاد و ولد انسان‌های شایسته و مومن است؛ به‌عبارت‌دیگر آنچه اهمیت دارد، افزایش تعداد جمعیت نیکوکاران و صالحان است.
حجت‌الاسلام مصلح بیان کرد: داشتن فرزند برای والدین همانند داشتن نیروی انسانی است که می‌تواند در کارها و مسئولیت‌ها پدر و مادر را کمک و یاری رساند.
امام‌جمعه شهر برازجان با اشاره به اینکه جمعیت یکی از مولفه‌های اصلی دولت است، گفت: جمعیت یکی از مولفه‌های قدرت نیز محسوب می‌شود و بحث جمعیت یک از ابلاغ‌های مهم مقام معظم رهبری است.
وی تصریح کرد: کاهش جمعیت در قدرت ملی یک کشور می‌تواند آثار منفی داشته باشد و توانایی سیاسی، وسعت سرزمین، قدرت نظامی و هسته‌ای، ظرفیت صنعتی، تولید ناخالص ملی و غیره از آثار قدرت ملی می‌باشند و البته جوان بودن جمعیت خود می‌تواند این مولفه را قدرتمندتر کند، پس این راهبرد یعنی فرزند آوری، یک راهبرد استراتژیک است و جا دارد که دولت و برنامه ریزان اقتصادی، اجتماعی روی آن کار کنند.
حجت‌الاسلام مصلح تصریح کرد: امید، نشاط و مولد بودن مستلزم داشتن جمعیت جوان است و این جمعیت جوان است که آینده کشور را شکل می‌دهد و سازمان‌ها و نهادهایی که مشمول طرح جمعیت و فرزند آوری هستند باید با اجرای سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده مقام معظم رهبری از پیر شدن جمعیت جلوگیری نمایند.


انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰