عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: تلاش جهت افزایش فرزند آوری اولویت‌های کاری حوزه سلامت دشتستان در سال جاری است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، ماریا خویش دوست در همایش بزرگ نقش حوزه بهداشت در کنترل کرونا با تقدیر از امام‌جمعه و اعضای شورای اداری شهرستان دشتستان جهت همکاری با شبکه بهداشت و درمان در راستای مقابله با کرونا اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در مقابله با کرونا و کمرنگ شدن این بیماری در شهرستان همکاری بین بخشی بود و جا دارد از امام‌جمعه، فرماندار و شورای اداری شهرستان تقدیر کنم.
خویش دوست با اشاره به سختی‌های ایام اوج کرونا و تلاش‌های کادر درمان ابراز داشت: ایام سخت کرونایی به فضل الهی سپری شد و با تلاش و ایثار همکاران گرانقدرم و همراهی مردم خوب شهرستان و حمایت‌های مسئولان شهرستان و استان سیر صعودی این بیماری مهار شده است، البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید در دستور کار باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان کاهشی شدن نرخ زادوولد در کشور را نگران‌کننده توصیف کرد و افزود: متاسفانه به دلایل مختلف نظیر مسائل اقتصادی، ازدواج در سن بالا، فاصله‌گذاری زیاد بین فرزندان، استعمال دخانیات و استفاده از سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی، فرزند آوری در کشور و به دنبال آن در شهرستان روند کاهشی داشته که باید تلاش کنیم با روش‌های مختلف این سیر نزولی را افزایشی کنیم.
خویش دوست تصریح کرد: به دلایل مختلف میزان فرزند آوری در شهرستان کاهشی شده است و باید تلاش کنیم این روند افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: نرخ رشد جمعیت در شهرستان دشتستان ۱.۷ (یک و هفت‌دهم) است و باید به ۱.۹(یک و نه‌دهم) برسد.
خویشدوست جوان بودن جمعیت کشور را از عوامل مهم رشد اقتصادی عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها، یکی از دلایل عدم فرزند آوری را مشکلات اقتصادی می‌دانند که باید عرض کنم جوان شدن جمعیت کشور می‌تواند مسائل اقتصادی را مثبت کرده و رشد اقتصادی را به دنبال داشته باشد.
وی با اشاره به مشکلات تک‌فرزندی ابراز داشت: تک‌فرزندی مشکل‌آفرین است و در مناسبات اجتماعی و زندگی زوج‌ها تاثیر منفی دارد.
وی خاطرنشان کرد: مراکز خدمات جامع سلامت باید جهت افزایش زادوولد، کلاس‌های آموزشی ازدواج و فرزند آوری برگزار کنند.
خویش دوست عدالت در سلامت را از اولویت‌های کاری شبکه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: شعار هفته سلامت سال جاری (سلامت ما، سلامت سیاره ما) بود که باید در راستای تحقق این شعار در سراسر شهرستان تلاش کنیم.
وی گفت: به مناسبت هفته سلامت همایش نقش حوزه بهداشت در کنترل کرونا با ۶ محور در سطح استان با حضور امام‌جمعه شهر برازجان، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سرپرست فرمانداری دشتستان و اعضای شورای اداری شهرستان، مسئول خانه مشارکت‌های مردم، مسئول سمن زمین پاک برگزار شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: ۲۷۵ اثر به دبیرخانه همایش نقش حوزه بهداشت در کنترل کرونا ارسال شد که ۷۳ اثر با نظارت داوران برگزیده شدند و جوایزی به برگزیدگان این آثار از طرف شبکه بهداشت و درمان، کارخانه سیمان دشتستان و خیرین سلامت اهدا شد.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰