عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس سازمان اورژانس کشور؛ فوریت‌های پزشکی پیشانی نظام سلامت و خط مقدم جبهه درمان است/ گزارش تصویری

دکتر جعفر میعاد فر در نشست با اعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دولت نگاهی میدانی به امور داشته و وزیر بهداشت از زمان تصدی پست وزارت تاکنون تلاش دارد به‌تمامی استان‌ها سفر کرده و در جریان مشکلات دانشگاه‌ها و حوزه بهداشت و درمان استان‌ها قرار گیرد.
وی تصریح کرد: هدف ما در بازدید و سرکشی از پایگاه‌های اورژانس این است که تلاش کنیم خدمات بیشتر و باکیفیت‌تری به مردم ارائه کنیم.
رییس سازمان اورژانس کشور بیان داشت: ما سازمانی هستیم که با درخواست مردم به منازلشان می‌رویم، بیماران را معاینه کرده و برای آنان بسیار قابل‌اعتماد هستیم ازاین‌رو می‌توانیم سفیر نظام سلامت در بالا بردن سلامت اجتماعی با نگاه ویژه به حوزه بهداشت و تغییر سبک زندگی باشیم.
دکتر میعاد فر اظهار داشت: در سفر به استان بوشهر تعاملاتی را با رییس دانشگاه علوم پزشکی داشته و تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست تا نسبت به تعهدات خود پایبند بوده و وضعیت اورژانس کشور را بهبود ببخشیم.
وی بابیان اینکه فوریت‌های پزشکی کشور در ایام کرونا، ۱۹ شهید تقدیم کشور کرده افزود: ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی در فوریت‌های پزشکی مشغول به خدمت هستند که بیش از ۱۵ هزار  نفر در حین خدمات‌رسانی دچار بیماری شدند اما دست از تلاش و خدمت‌رسانی برنداشتند.
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: فوریت‌های پزشکی کشور ۳ هزار پایگاه زمینی، ۵۰ پایگاه اورژانس هوایی و ۲ پایگاه دریایی داشته و سالانه پنج میلیون ماموریت انجام می‌دهد.
دکتر میعاد فر بیان داشت: بیماری کرونا باعث شده بود مسافرت‌ها در دو سال گذشته کاهش یابد اما نوروز ۱۴۰۱ میزان مسافرت‌ها ۴۷ درصد نسبت به گذشته افزایش داشته اما خدمات بسیار مطلوبی توسط اورژانس کشور به مسافرین ارائه شد.
وی تاکید کرد: در سال جاری ۱۵ درصد افزایش تصادفات، مسمومیت‌ها و مرگ‌ومیرها را داشته‌ایم لذا همیشه عدم توجه به قوانین برای ما اثرات سوء خواهد داشت.

انتهای پیام/ م.ف۱۰۲۴٫