عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

برگزاری رویداد پنج روزه "اولین کاروان‌  ترویجی با حضور مروجان، محققان و بهره برداران " در استان کرمانشاه با هدف ارتقای بهره وری بخش کشاورزی

به همت معاونت آموزش و ترویج سازمان تات:
برگزاری رویداد پنج روزه "اولین کاروان‌  ترویجی با حضور مروجان، محققان و بهره برداران " در استان کرمانشاه با هدف ارتقای بهره وری بخش کشاورزی



به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از خبرگزاری ایانا، اولین کاروان‌  ترویجی برای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی با حضور مروجان، محققان و بهره برداران، خبرنگاران مدیران ستادی و استانی وزارت جهادکشاورزی و سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی به منظور احصا مسایل و مشکلات کشاورزی در عرصه و ارایه راه حل های علمی برای رفع آن ها از ۲۴ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

دکتر مویدی در حاشیه این نشست با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱، برگزاری کاروان های‌  ترویجی را حرکت جهادی در جهت تحقق شعار " تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین" مطرح کرد و آن را در توان نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی، بهره برداران بخش و خانواده بزرگ کشاورزی دانست.
وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی کشت قراردادی است، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی جهش تولید در دیمزارها است که توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز پیگیری می شود.

به گفته رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، امروز تحقیق اثربخش تر،  آموزش و ترویج فعال‌تر از گذشته با یک نهضت جهادی به کمک حوزه اجرایی آمده است.
وی با اشاره به سه وظیفه محققین، یادآور شد: تحقیق، آموزش و انتقال نتایج تحقیقاتی از وظایف محققین کشاورزی در کشور است.
مویدی با اشاره به اینکه ورود نتایج تحقیق در عرصه و نفوذ دانش و نوآوری در کنار افزایش سواد کشاورز سبب افزایش  بهره‌وری خواهد شد، گفت: این مهم امنیت و اقتدار غذایی پایدار و عدم وابستگی را در پی دارد.
وی یادآور شد: کاروان‌  ترویجی برای ارتقای بهره وری بخش کشاورزی شکل گرفته و همه مروجان و محققان و بهره برداران در آن حضور پیدا خواهند کرد؛ مویدی تاکید کرد: این فرصت بابرکتی است که خداوند در اختیار ما گذاشته تا اطلاعاتی ارزشمند در حوزه کشاورزی استان کرمانشاه احصاء شود.
حرکت این کاروان در مسیری از عرصه انجام می شود که دارای مساله یا مشکلی باشد نه فقط مزارع الگویی ، یکی از ماموریت های کاروان احصا مسایل و مشکلات کشاورزی در عرصه و ارایه راه حل های علمی برای رفع این مسایل است.