عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

برخورد پراید با شتر یک فوتی و پنج مصدوم داشت

محسن مزجی افزود: لحظات پایانی شب گذشته تصادف بین یک سواری پراید و یک نفر شتر  رخ داد که یک تن از سرنشینان خودرو سواری سر صحنه حادثه جان باخت.

وی ابراز داشت: پس از تماس با این مرکز بی درنگ ۲ دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های امداد جاده‌ای اورژانس بیارجمند و میامی و همچنین یک آمبولانس امداد نجات هلال احمر میامی به همراه کارشناسان امدادی به صحنه حادثه اعزام شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود، ادامه داد: پنج تن مصدوم این حادثه پس از انجام اقدام‌های نخستین با سه دستگاه آمبولانس برای ادامه روند درمان به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل شدند.

جاده‌های کویری منتهی به استان‌های همجوار شهرستان شاهرود که اغلب عرض کم دارند و تردد در آنها ۲ طرفه انجام می‌شود، بیشتر اوقات به علت عبور حیوانات وحشی و اهلی به ویژه شتر شاهد چنین حوادثی هستند.

رانندگان و مسافران باید از رفت و آمد شبانگاهی غیرضروری در این جاده‌ها پرهیز کنند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات رسانی می کند. همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سر پایی در این مرکز آماده است.

محورهای ارتباطی استان سمنان که بخشی از جاده سراسری تهران به مشهد محسوب می‌شوند، یکی از پرترددترین راه‌های عبوری کشور است. براساس آمار سالانه حدود ۲۰ میلیون تردد در این مسیر انجام می‌شود و حوادث مختلفی نیز در آن روی می‌دهد.