عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

راه اندازی پایگاه سلامت با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی و شهرداری تهران



در پایگاه سلامتی که با همکاری دانشکده پرستاری و مامایی  و  شهرداری ناحیه شش برپا شد وضعیت سلامت و بهداشت افراد جامعه مورد ارزیابی قرار گرفت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از دانشکده پرستاری و مامایی، همزمان با شروع هفته سلامتبا همکاری اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و شهرداری ناحیه شش منطقه سه تهران، پایگاه سلامت در خیابان ولیعصر راه اندازی شد.

این پایگاه سلامت با حضور دکتر آتش زاده شوریده رییس دانشکده پرستاری و مامایی، پیراردی شهردار ناحیه ۶ منطقه ۳، دبیرکمیته سلامت و دکتر میمنت حسینی مدیر گروه پرستاری بهداشت جامعه دانشکده کار خود را آغاز کرد و وضعیت سلامت و بهداشتی مراجعان و عابران را مورد ارزیابی و غربالگری قرار داد.

در این پایگاه سلامت که در راستای اجرای شعار هفته سلامت و پاسخگویی اجتماعی راه اندازی شده بود،  خدماتی نظیر غربالگری فشارخون، بررسی اضافه وزن و چاقی، تن سنجی و محاسبه شاخص توده بدنی، آموزش  نکات بهداشتی و بیان عوارض مصرف دخانیات به مراجعان و عابران ارایه می شد.

بر اساس این گزارش پس از شناسایی افراد مبتلا به پرفشاری خون پس از اندازه‌گیری دو بار فشار خون آنها به فاصله ۱۰ دقیقه‌ ، افراد در معرض خطر یا مبتلا به پرفشاری خون به متخصصان مربوطه برای پیگیری روند درمان ارجاع می شدند.

همچنین توسط دانشجویان یا کارشناسان مستقر در پایگاه سلامت افراد مبتلا به اضافه وزن و چاقی پس از محاسبه شاخص توده بدنی متناسب با سن و جنسیت آنها مورد شناسایی قرار گرفته و ضمن ارایه توصیه های لازم برای پیگیری به متخصص مربوطه ارجاع می شدند.

از دیگر اقدامات می توان به ارایه مشاوره به مراجعان به منظور ارتقای سطح آگاهی و نگرش آنان درخصوص پیشگیری و کنترل فشار خون اشاره کرد که با سبک زندگی سالم، خودمراقبتی و تداوم ملاقات با پزشک مربوطه می تواند فراهم شود.

آموزش تغذیه سالم و اصول کنترل و کاهش وزن، ارتقای سطح آگاهی عمومی به ویژه جوانان نسبت به مضرات استعمال دخانیات، آموزش مهارت‌های فردی برای پیشگیری از اعتیاد، برگزاری کلاسهای آموزشی آنلاین و حضوری برای افراد جامعه با توجه به روز شمار هفته سلامت توسط اساتید دانشکده با همکاری شهرداری از دیگر اقدامات صورت گرفته این پایگاه سلامت بود.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع