عمومی | سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

توان متخصصان علوم زمین به کمک کاهش مخاطرات طبیعی و مشکلات اقلیمی خوزستان می اید

به گزارش روابط عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور؛ دکتر راضیه لک، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات مدنی کشور به همراه چندتن از مدیران سازمان متبوعش، مهمان استانداری خوزستان بودند تا درخصوص موارد مرتبط با مسایل علوم_زمین استان بحث و تبادل نظر کنند.

دکتر لک دراین جلسه با اشاره به توان بالای کارشناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی تاکید کرد که در صورت همکاری استان و دستگاه‌های مربوطه، این سازمان می‌تواند درخصوص مسایل و مخاطرات طبیعی به‌وجود امده در اقلیم این استان به‌خصوص پدیده گردوغبار کمک شایانی انجام دهد. به‌طوریکه اکنون یکی از پروژه های مهم این سازمان مربوط به گردوغبار بوده که از سوی کارشناسان تهیه و تدوین و اماده فاز اجرایی است.

در ادامه این جلسه، معاون زمین‌شناسی این سازمان نیز از تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی کاربردی استان خبر داد و بر  نقش مهم انها در جانمایی زیرساخت‌های استان تاکید و خاطر نشان کرد که درصورت توجه به مستندات زمین‌شناسی، میتوان امیدوار بود که با پایش مخاطرات، زودتر از بلایای_طبیعی انها را مدیریت کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان نیز از پتانسیل‌های طبیعی و زمین‌شناختی خوزستان به‌عنوان نقطه مثبت استان نام برد و  تاکید کرد که چشم‌اندازها، جامعه محلی و پتانسیل تاریخی غنی مواهبی هستند که می توانند خوزستان را به سمت گردشگری، ایجاد ژئوپارک‌های ملی و جهانی و درنهایت تولید ثروت سوق دهند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز با بیان اینکه این استان با توجه به دارار بودن منابع غنی نفتی همواره قدمت طولانی در مطالعات زمین‌شناسی داشته است، تاکید کرد که اکنون با وچود مشکلات اقلیمی به‌وجود امده بر این استان، حضور پررنگ و متفاوت سازمان زمین‌شناسی بیشتر از گذشته  به‌چشم می‌اید و از این سازمان درخواست داریم که با جدیت بیشتری به کمک خوزستان بشتابد و با اطلاعات و بررسیهای علمی خود نقش مهمی برای تصمیم سازان استان داشته باشد که البته این امر موجب هدفمند کردن منابع و جلوگیری از دوباره کاریها خواهد شد.