عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

کتاب "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت" رونمایی شد


وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از رونمایی کتاب "طرح عدالت و تعالی نظام سلامت" با حضور وزیر بهداشت همزمان با سومین روز از هفته سلامت خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: این آئین با حضور وزیر بهداشت و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و معاون درمان وزارت بهداشت و روسای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در نوزدهمین روز اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
به گفته وی، معاون درمان وزیر بهداشت در این آئین با بیان اینکه امروز شرایط کشور از نظر کنترل کرونا، خوب است، تاکید کرد: طی چند ماه اخیر زحمات زیادی کشیده شده است تا به این شرایط رسیدیم و نباید ساده از کنار این موضوع بگذریم.
وی تصریح کرد: دکتر سعید کریمی با بیان اینکه، در هفته گذشته بالای ۴۰ کشور موارد ابتلا به کرونا در آنها صعودی و ۱۴ کشور هم مواردشان دو برابر شده است افزود: در راستای مدیریت کرونا، واکسیناسیون گسترده ، ایجاد پروتکل‌های درمانی، مداخلات خوبی که دولت انجام داد و همراهی خوب مردم موثر واقع شد.
درخشان افزود: راه‌اندازی نسخه‌نویسی الکترونیک از دیماه گذشته، راه‌اندازی تعدادی بیمارستان تازه تاسیس، تجهیز تعداد زیادی بیمارستان جدیدالتاسیس، اقدام ویژه برای بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر، اقدام در زمینه تامین پزشک و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم ، برنامه ریزی جهت مجهز نمودن کلینیک‌های ویژه مراکز دولتی به خدمات ارزان قیمت و در دسترس دندانپزشکی، پوشش همگانی بیمه از موارد مورد اشاره دکتر کریمی بود که هم ‌راستا با بحث عدالت و تعالی است انجام شده است.
به گفته وی، وزیر بهداشت در این آئین، کیفت بالای خدمات پزشکی ایران، را از علل کاهش آمارهای کرونا در کشور عنوان کرد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: دکتر عین‌اللهی افزود: در کرونا علی‌رغم اینکه از نظر اقتصادی تحت تحریم و فشار بودیم اما کادر سلامت با قدرت و ایثار عمل کرد و تا امروز نزدیک‌۳۰۰ شهید مدافع سلامت به ثبت رسید.
درخشان افزود: میزان تزریق واکسن کووید ۱۹، توجه به اهمیت سلامت معنوی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه، کاهش رشد جمعیت کشور، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت و فرزندآوری در وزارت بهداشت، لزوم توجه به پیشگیری از بیماری‌های شغلی ، تشریح بخشی از موفقیت‌ها و برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت در، توزیع نیرو با اولویت مناطق محروم، ایجاد حدود ۳۴۰ مرکز بهداشتی را از دیگر مباحث مورد اشاره دکتر عین اللهی در این آئین برشمرد.