عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذائی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: هیچ فعالیت اجتماعی بدون مشارکت مردم به ثمر نمی‌نشیند

دکتر عیسی صفوی در نشست سومین دوره انتخابات خانه مشارکت سلامت مردمی کنگان اظهار داشت: خانه مشارکت مردم شامل دو رکن اصلی، دبیرخانه و شورا است که رئیس شورای مشارکت مردمی، از بین اعضا به مدت دو سال و بدون تکرار انتخاب می‌شود و دبیر شورا، رئیس مرکز بهداشت استان و محل تشکیل جلسات، در مرکز بهداشت استان است.
وی افزود: خانه‌های مشارکت در سلامت حلقه ارتباط بین دولت و مردم در حوزه سلامت است و مطالبات مردم را به گوش مسئولان و پیام‌های سلامت را به گوش مردم می‌رساند.
غلامحسین زیبا معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرمانداری کنگان نیز در این نشست اظهار داشت: خانه مشارکت سلامت مردمی رابط مطالبات صنف‌ها و سمن‌ها در حوزه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی است و باید ارتباط مستمری با این دو گروه در طول دوره دوساله داشته باشد.
مسئول امور خیرین و موسسات خیریه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز تصریح کرد: وظایف عمده خانه مشارکت‌های مردمی، انتقال مطالبات سلامت‌محور مردم به مدیران، انتقال پیام‌های سلامت به مردم و مشارکت در برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی پروژه‌های سلامت‌محور در سطح شهرستان‌ها است.

خانه مشارکت‌های مردمی خیرین حوزه سلامت را شناسایی کند


حجت‌الاسلام محمود عبدالهی افزود: خانه مشارکت‌های مردمی باید از ظرفیت‌های موجود در راستای شناسایی خیرین منطقه و بهره‌گیری هرچه بیشتر از آنان در جهت پیشبرد اهداف خانه مشارکت مردم تلاش و برنامه‌ریزی کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز در این مراسم ضمن عرض خیرمقدم و خوشامد به مهمانان استانی و نمایندگان خانه مشارکت مردمی در شهرستان گفت: مشارکت مردم در امر سلامت ضروری و دارای اهمیت بسیار است.

لزوم اجرای برنامه‌های سلامت‌محور با استفاده از جایگاه خانه مشارکت مردم


مهندس خلیل جوکار با تاکید بر اجرای برنامه‌های سلامت‌محور با استفاده از جایگاه خانه مشارکت مردم در سلامت اظهار داشت: می‌توان با توانمندسازی مردم، کلیه اعضای جامعه را در زمینه نیازسنجی، برنامه‌ریزی، ارزشیابی طرح‌ها و برنامه‌های حوزه سلامت مشارکت داد.
سومین دوره انتخابات خانه مشارکت سلامت مردمی کنگان با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری کنگان، رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان، مسئول امور خیرین و موسسات خیریه دانشگاه، رئیس و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان، کلیه اعضاء خانه مشارکت شهرستان و نمایندگان تشکل‌های مردمی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان کنگان برگزار شد.
در این دور از انتخابات دو نفر کاندید بودند که مریم عسکری زاده با اکثریت آرا به‌عنوان رئیس خانه مشارکت سلامت مردمی شهرستان کنگان به (مدت دو سال) انتخاب شد.
در پایان از رئیس سابق خانه مشارکت شهرستان نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ م.س ۳۰۷۰