عمومی | دانشگاه جامع علمی کاربردی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه بلگراد

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه بلگراد بزرگترین دانشگاه کشور صربستان منعقد گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی ، دکتر حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با دکتر ولادان جوکیچ رییس دانشگاه بلگراد و دراگان تودورویچ سفیر کشور صربستان در ایران دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار دکتر ولادان جوکیچ رئیس دانشگاه بلگراد به معرفی ساختار این دانشگاه و سابقه ، تجربیات و دستاوردهای ملی و بین المللی دانشگاه پرداخت و ابراز امیدواری نمود در آینده ای نزدیک همکاری های دوجانبه بین دو دانشگاه در زمینه تبادل دانشجو و تاسیس مراکز مشترک نوآوری انجام شود .

سپس دکتر حسین بلندی سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سخنانی اظهار داشت: تدوین برنامه های درسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس نیاز بازار کار انجام می شود بنابراین به صورت دائمی در حال بروز رسانی و پایش این رشته ها نسبت به نیازهای جامعه هدف هستیم.

دکتر بلندی افزود: براساس مطالعات انجام شده ۸۵ درصد دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب بازار کار شده و یا کارآفرین می شوند.
وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای ۵۷۱ مرکز آموزش علمی کاربردی در سراسر کشور ، بیش از ۲۲۰ هزار نفر دانشجو و بیش از ۳۷ هزارنفر مدرس می باشد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن اظهار امیدواری برای تبادل تجربیات بین این دو دانشگاه ، اظهار داشت: باید شرایطی فراهم کنیم که بتوانیم خدمات متقابل برای مردم دو‌ کشور ایران و صربستان فراهم کنیم .
دکتر بلندی تصریح کرد: آن چیزی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که کشوری مثل ایران و صربستان می تواند با وحدت روحیه و تالیف آرمانهای مشترک و هم افزایی ، از زورگویی سایر کشورها جلوگیری کنند.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم این دیدار و انعقاد این تفاهم نامه ،

نقطه آغاز خوبی برای همکاری های دانشگاهی ، فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و صربستان باشد.
در پایان این دیدار ، تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه بلگراد به امضای دکتر حسین بلندی و دکتر ولادان جوکیچ  رسید.