عمومی | دانشگاه تهران

رسیدن به محصول مطلوب در حوزه آموزش مستلزم به روزرسانی دروس است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر محمود کمره‌ای امروز در آیین اختتامیه نهمین دوره جشنواره آموزش دانشگاه تهران که در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تشویق اعضای هیات علمی، ایجاد رقابت علمی سالم و همچنین تاکید بر اهمیت تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد که در سطح جهانی و بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشند و بتوانند به نیازهای کشور تحقق بخشند و تولید علم و فناوری کنند، از اهداف این جشنواره است.

وی با بیان اینکه باید از فعالیت آموزشی به صورت سنتی خارج شویم و محورهای جدیدی را در دستور کار قرار دهیم، خاطرنشان کرد: رسیدن به محصول و دستاورد مطلوب در حوزه آموزش مستلزم تغییر محتوای آموزش در دروس به لحاظ کیفی و کمی و به روزرسانی آنهاست.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اعلام از ۶۷ عضو هیئت علمی و کارمند حوزه آموزش در نهمین جشنواره آموزش دانشگاه تهران تقدیر می‌شود، افزود: هدف همه ما تربیت نیروی انسانی خوب و داشتن دانش‌آموختگان افتخارآفرین در سطح ملی و بین‌المللی است که دستیابی به این هدف نیازمند امکانات و فعالیت‌هایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از جمله تشکیل اتاق فکر آموزش هدفمند در وزارت علوم و انتقال نظرات کارشناسان دانشگاهی به مسئولان پیگیری می‌شود.

دکتر کمره‌ای تاکید کرد: باید از آموزش سنتی و رشته‌های غیر ضروری به رشته‌های مورد نیاز جامعه که پاسخ‌گوی نیازهای جامعه باشد حرکت کنیم. برای این منظور باید آیین‌نامه‌ها و قوانین به ویژه آیین‌نامه‌های ارتقا و ترفیع بازنگری شوند تا با تغییر در این قوانین به شعار سال مبنی بر «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» و شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» تحقق ببخشیم.