عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه: داشتن سلامتی دغدغه هر فرد و جامعه‌ای است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، دکتر عصمت حیدری در نشست شورای اداری این شهرستان با اشاره به آغاز هفته سلامت عنوان داشت: هفته سلامت، در بردارنده مضامینی فراتر از یک هفته مناسبتی بوده و به‌عنوان فرصتی برای تمرکز مردم، مسئولین، تصمیم سازان، رسانه‌ها و... بر جنبه‌های مهم سلامت محسوب می‌شود.
حیدری اظهار داشت: مضامین تعیین‌شده برای این هفته در هرسال متفاوت است و از ریشه‌کن کردن فلج اطفال گرفته تا فعال نگه‌داشتن افراد مسن، مراقبت از مادر و فرزند، تغییرات آب‌وهوایی و حتی ایمنی جاده‌ها، در بر دارنده مهم‌ترین مسائل زندگی افراد بوده است.

سلامت ما، سلامت سیاره ما


رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: شعار امسال هفته سلامت، در راستای شعار روز جهانی بهداشت و با درک صحیح از وضعیت جامعه بشری «سلامت ما، سلامت سیاره ما» انتخاب شده و این مفهوم نشان‌دهنده این است که بدون سلامت محیط زندگی و سبک زندگی سالم نمی‌توانیم انتظار سلامتی برای خود و دیگر همنوعانمان داشته باشیم.
دکتر حیدری بیان داشت: بیش از دو سال است مردم عزیز گناوه با بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ دست‌وپنجه نرم می‌کنند و باوجودآنکه هزینه‌های گزافی به خاطر این پاندمی پرداخته‌اند، اما در این راه شاهد موفقیت‌های بزرگی بوده‌ایم که ناشی از همکاری و همدلی مردم و مسئولین بوده است که خود می‌تواند چراغ روشن راه ما برای غلبه بر مشکلات آینده باشد.
وی ادامه داد: در این مدت علاوه بر مجاهدت‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل حوزه درمان، برنامه‌های مدیریت و کنترل همه‌گیری کووید ۱۹ به‌ویژه برنامه گسترده واکسیناسیون، با تلاش همه‌جانبه همه همکاران گرامی حوزه بهداشت شامل بهورزان، مراقبان سلامت، کارشناسان بهداشتی، پزشکان و مدیران در تمامی سطوح شبکه و البته پشتیبانی و همکاری سایر بخش‌ها، مردم، خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد و... انجام شد و درصد قابل‌توجهی از جمعیت تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با تلاش‌های بی‌وقفه همه عزیزان، واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.
دکتر حیدری به روزشمار هفته سلامت (۱۷ الی ۲۳ اردیبهشت) پرداخت و عنوان داشت: روزهای هفته سلامت از شنبه ۱۷ اردیبهشت با عنوان نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت آغاز شده است و یکشنبه ۱۸ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در دستیابی به انرژی پاک، دوشنبه ۱۹ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در مدیریت حوادث و بلایا، سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت؛ نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در ارتقای سلامت خانواده و جوانی جمعیت نام‌گذاری شده است.
وی اضافه کرد: چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت به‌عنوان نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تولید پاک و مدیریت پسماندها، پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت به‌عنوان نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در تغذیه سالم از مزرعه تا سفره و آخرین روز هفته سلامت جمعه ۲۳ اردیبهشت با عنوان نقش مردم، مسئولین، سمن‌ها در کاهش/ کنترل مصرف دخانیات نام‌گذاری شده است.
دکتر حیدری به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده هفته سلامت در شهرستان گناوه اشاره کرد و خواستار جلب حمایت و همکاری سایر سازمان‌ها در اجرای این برنامه‌ها شد.



انتهای پیام/ ک.آ ۳۰۸۰