عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

هفته سلامت ۱۴۰۱، حضرت آیت‌اله خاتمی، امام جمعه زنجان: جان‌فشانی و فداکاری مدافعان سلامت در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد ماند

هفته سلامت۱۴۰۱
حضرت آیت‌اله خاتمی، امام جمعه زنجان:

جان‌فشانی و فداکاری مدافعان سلامت در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد ماند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: استقامت، پایداری، جان‌فشانی و فداکاری مدافعان سلامت در دوران شیوع بیماری کرونا در حافظه تاریخی مردم باقی خواهد ماند.

پایگاه خبری وبدا-زنجان، آیت‌اله علی خاتمی در دیدار با دکتر حسن بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان که روز شنبه ۱۷ اردیبهشت در اولین روز از هفته سلامت صورت گرفت، مسولیت مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان را بسیار سنگین توصیف کرد و افزود : در عین حال افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند ، افرادی متخصص و زبده‌اند و از ضریب هوشی بالایی برخوردارند.
امام جمعه زنجان با تبریک هفته سلامت به کادر پر تلاش بهداشت و درمان گفت: سلامت هفته ای نیست،بلکه کار هر شب و روز و در کل سال است.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: خدمات و فعالیت های مجموعه مدافعان سلامت از بهورز گرفته تا پرستار،پزشک متخصص و فوق تخصص و سایر نیروها واقعا قابل تقدیر است و در حافظه مردم با خاطره خوبی باقی خواهد ماند.
وی ضمن توصیه به کار سخت و صادقانه و رعایت همزمان حال مردم در این شرایط سخت به ویژه افراد نیازمند، به بیان بعضی از خواسته ها و مشکلات مردمی پرداخت و درخواست کرد در این زمینه از طریق دانشگاه و سایر دستگاه های اجرایی تدبیری اندیشیده شود و اقدامات حمایتی و مساعدت های لازم نیز صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز در ابتدای این دیدار صمیمی، با تبیین و تشریح برنامه های پیش بینی شده در هفته سلامت، به ارائه گزارش اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در دانشگاه پرداخت و گفت: با همت بلند مدافعان سلامت و دانشمندان کشور عزیزمان کرونا در حال کنترل و فروکش کردن است .
دکتر حسن بختیاری افرود: کرونا آسیب جدی به خدمات آموزشی، بهداشتی درمانی عادی و غیر اورژانسی و منابع درآمدی دانشگاه وارد کرده است.
وی با بیان موانع و مشکلات مبتلابه گفت: بسیاری از اعمال جراحی الکتیو و خدمات عادی که بخاطر کرونا و مشکلات دیگر تعطیل شده بود ، مجددا شده و تجهیزات هم بازسازی و وارد عرصه خدمت شدند و تلاش می کنیم انشاالله این فرایند بهبود یابد.
قبل از این دیدار صمیمی،فریضه نماز ظهر و عصر نیز به امامت آیت الله خاتمی اقامه گردید.