عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

به مناسبت هفته واکسیناسیون بازدید کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های واگیر شهرستان از تعدادی از پایگاه های سلامت


به مناسبت هفته واکسیناسیون

بازدید کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شهرستان از تعدادی از پایگاه‌های سلامت
به مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون، ۴ تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه، با شعار " محافظت جمعی با واکسیناسیون" برنامه‌های متنوع در سراسر کشور برگزار می‌شود.

پایگاه خبری و اطلاع‌رسانی وب‌دا – زنجان – روز چهار‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه، به مناسبت هفته جهانی واکسیناسیون، کارشناس مسئول مبارزه با بیماری‌های واگیر شهرستان ضمن مراجعه به تعدادی از پایگاه‌های سلامت، برنامه واکسیناسیون پایگاه‌ها را پایش نمود. در همین راستا، جلسه اموزشی در مدرسه میثاق و حوزه علمیه برادران نیز برگزار شد.
*** سایر فعالیت‌های انجام گرفته در راستای هفته واکسن
- بازدید از زنجیره سرما و تجهیزات واکسن زندان‌ها توسط کارشناسان مرکز بهداشت استان و شهرستان
- برگزاری جلسه اموزشی رابطین در خصوص اهمیت واکسیناسیون در ارتقای سلامت توسط همکاران پایگاه۱ مرکز ۱۱
- برگزاری جلسه اموزشی پرسنل و دانشجویان دانشگاه ازاد (سایت امام) در خصوص اهمیت واکسیناسیون در ارتقای سلامت و تلقیح واکسن توام بزرگسال توسط مراقبین سلامت  مراکز ۱۴ و ۱۵
- ادامه تلقیح واکسن مننژیت در زندان جهت مددجویان
- برگزاری فراخوان خانواده‌ها در خصوص اهمیت واکسیناسیون به موقع و تلقیح واکسن توام بزرگسال به افراد مراجعه کننده توسط همکاران پایگاه ۲ مرکز ۱۶
به گزارش وب‌دا، در گردهمایی سالانه سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۲، هفته اخر ماه اوریل به عنوان هفته جهانی واکسیناسیون نام‌گذاری شده است و به همین دلیل همه کشورها به منظور گرامی‌داشت و ترویج ایمن‌سازی در این هفته، برنامه‌هایی را از طریق فعالیت‌های حمایتی، اموزشی و ارتباطی اجرا می‌نمایند .