عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

سلامت دهان و دندان بر همه ابعاد سلامت تاثیر گذار است



معاون بهداشتی دانشگاه ضمن گرامیداشت روز دندانپزشک تاکید کرد: سلامت دهان و دندان بر  همه ابعاد سلامت تاثیر گذار است  .


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به نقل از معاونت امور بهداشتی، دکتر سهرابی معاون امور بهداشتی دانشگاه همزمان با روز دندانپزشک در نشستی با جمعی از دندانپزشکان، بهداشتکاران، تکنسین‌های سلامت دهان و کارشناسان مسئول واحدهای تابعه معاونت بهداشت دیدار و گفت و گو کرد.

دکتر سهرابی ضمن گرمیداشت روز دندانپزشک از زحمات دندانپزشکان و بهداشتکاران و تکنسین های سلامت دهانواحدهای تابعه معاونت بهداشتی دانشگاه تقدیر کرد.

وی با اشاره به این که اهمیت و جایگاه دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان در سلامت عمومی به تدریج آشکار شده است گفت: سلامت دهان و دندان در همه ابعاد سلامت  جسمی، روانی و اجتماعی  موثر است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه با اشاره به نقش ویژه سلامت دهان و دندان در حفظ و ارتقای سلامت فرد و جامعه گفت: تغذیه مناسب برای داشتن جسم سالم ضروری است و این فرآیند بدون داشتن دندان‌‌های سالم امکان‌پذیر نیست.

وی به اهمیت سلامت دهان و دندان در بهداشت روانی و روابط اجتماعی اشاره کرد و گفت: مشکلات دهان و دندان می‌تواند سلامت روانی و اعتماد به نفس افراد را برای یک زندگی اجتماعی سالم  مختل کند.

دکتر سهرابی با اشاره خدمات تخصصی دندانپزشکی که قبلا به عنوان  خدمات زیبایی شناخته می‌شد گفت حتی ارتودنسی و نظم بخشیدن به دندان‌ها و فک و صورت  که در گذشته یک خدمت لوکس محسوب می‌شد و جنبه زیبایی آن مورد تاکید بود امروز به عنوان یکی از خدمات موثر در حوزه پیشگیری به شمار می‌رود و همین مسئولیت واحدهای دهان و دندان و اهمیت و نقش موثر آنها در سلامت عمومی و ارتقای سلامت جامعه را  بیشتر مشخص می‌کند.

وی بر آمادگی معاونت بهداشتی در اجرای طرح‌های جدید و ارایه مدل‌های کشوری تاکید کرد و گفت از برنامه‌های جدید برای تامین و ارتقای سلامت جامعه هدف استقبال می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین خواستار معرفی برنامه های سلامت دهان و دندان برای جلب مشارکت خیرین و ارتقای سلامت بهداشت دهان و دندان شد.

دکتر طاهری مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت نیز ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های واحدهای دهان و دندان گفت: در ابتدای همه‌گیری بلافاصله واحدهای اورژانس دندانپزشکی تشکیل شد و تلاش کردیم واحدهای دندانپزشکی به فعالیت خود ادامه دهند.

وی به مشارکت  واحدهای سلامت دهان و دندان در مدیریت بیماری کووید اشاره کرد و گفت: همکاران این واحد عملا در برنامه های مبارزه با کرونا و پویش واکسیناسیون مشارکت فعال داشتند و حتی در بسیاری موارد در تریاژ مراجعان و ثبت واکسیناسیون همکاری ‌کردند.

دکتر طاهری با اشاره به تداوم ارایه خدمات در دوران کرونا گفت: با تهیه فیلم‌های آموزشی وارنیش فلورایدتراپی و نحوه صحیح استفاده از مسواک و نخ دندان، اموزش بهداشت دهان و دندان و فلورایدتراپی کودکان ۳ تا ۱۴ در منزل توسط والدین انجام گرفت.

وی افزود:  هم اکنون نیزدر حال برنامه‌ریزی با دانشکده دندانپزشکی هستیم تا با آموزش خانواده‌ها خدمات بهتری را ارایه کنیم.

دکتر طاهری در خاتمه با تبریک روز دندانپزشک از  تلاش‌های دندانپزشکان و همکاران شاغل در واحدهای سلامت دهان و دندان به ویژه در اپیدمی کرونا تقدیر کرد.

براساس این گزارش در انتهای این مراسم معاون امور بهداشتی دانشگاه با اهدای لوح از زحمات دندانپزشکان، بهداشتکاران، تکنسین‌های سلامت دهان و کارشناسان مسئول واحدهای تابعه معاونت بهداشتی تقدیر کرد .

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۰ س.ع