عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه: آموزش بهداشت دهان و دندان در سنین پایین باید در اولویت قرار بگیرد

عصمت حیدری در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بیان داشت: اهمیت نقش سلامت دهان و دندان در حفظ سلامتی و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها برکسی پوشیده نیست.
وی افزود: دندان‌پزشکان به‌عنوان یکی از اعضای تیم سلامت با توجه به خدماتی که در راستای درمان بیماری‌های دهان و دندان و ارتقای سطح سلامت، پیشگیری و آموزش روش‌های بهداشتی به افراد جامعه ارائه می‌دهند، نقش بسیار مهم و قابل‌توجهی در نظام سلامت و ارتقای کیفیت زندگی افراد جامعه ایفا می‌کنند.
دکتر حیدری اظهار داشت: اگر در سنین کودکی آموزش مراقبت از بهداشت دهان و دندان به‌خوبی داده شود، مسلماً در بزرگ‌سالی مشکلات دهان و دندان و احتمال از دست دادن دندان به دلیل بیماری‌های دهان و دندان به حداقل می‌رسد که در این راستا وظیفه ما در نظام سلامت در وهله اول برنامه‌ریزی در جهت آموزش مراقبت‌های دندان است که کودکان خصوصاً رده سنی ۶ سال در اولویت قرار دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه عنوان داشت: شهرستان گناوه دارای ۸ واحد دندانپزشکی است که در حال حاضر ۷ واحد (دو واحد شهری و شش واحد روستایی) آن با ۵ دندان‌پزشک و ۲ بهداشت‌کار دهان و دندان فعال است و به ارائه خدمت به شهروندان می‌پردازد.
وی اضافه کرد: در سال گذشته ۳۰۰۰ خدمت شامل معاینه و آموزش بهداشت دهان و دندان، کشیدن و ترمیم و جرم‌گیری دندان توسط واحدهای دندان‌پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه انجام شده است.
دکتر حیدری ۲۳ فروردین‌ماه روز دندان‌پزشک را به تمامی همکاران دندان‌پزشک در شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تبریک گفت و اظهار داشت: امیدواریم واحدهای دندان‌پزشکی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه بتوانند خدمات با کیفیت دندان‌پزشکی به مردم شهرستان ارائه کنند.

انتهای پیام/ ک.آ ۳۰۸۰