عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

شناسایی مورد مثبت قطعی سرخک در شهرستان عسلویه/۹۵ نفر از اتباع غیر ایرانی واکسن سرخک دریافت کردند

جاسم زارعی اضافه کرد: با شناسایی اولین مورد مبتلا در شهرستان عسلویه، تیم سیار شبکه بهداشت و درمان به‌منظور ایمن‌سازی و بررسی اطرافیان به محل زندگی فرد مبتلا اعزام و واکسیناسیون سرخک اتباع غیر ایرانی در شهرستان عسلویه آغاز شد.
زارعی اظهار داشت: به‌طور ضربتی و با بهره‌گیری از تمام ظرفیت شهرستان در اولین روز ۹۵ نفر از افراد غیر ایرانی علیه بیماری سرخک واکسینه شدند.
پیگیر مستمر اتباع خارجی وارده به شهرستان عسلویه هستیم
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: در پی طغیان سرخک در کشورهای همسایه و ورود اتباع خارجی به کشور و همچنین شهرستان عسلویه، تیم واکنش سریع و بیماریابان شبکه بهداشت و درمان عسلویه در حال شناسایی و بررسی وضعیت سلامتی این افراد هستند.
زارعی اذعان داشت: در نظر داریم پوشش واکسیناسیون سرخک اتباع خارجی را به ۱۰۰ در صد برسانیم.
این مقام مسئول توصیه کرد: خانواده‌هایی که تزریق واکسن فرزندان زیر ۵ سال خود را به دلیل شیوع کرونا به تعویق انداخته‌اند هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن سرخک اقدام نمایند.
وی از تلاش‌های مستمر و بی‌وقفه کارشناسان مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان عسلویه، مراکز محیطی، سرپرستان و مراقبین سلامت مراکز خدمات جامع سلامت و همچنین تعامل همیشگی و همکاری شوراهای اسلامی، شهرداران و دهیاران قدردانی کرد.


انتهای پیام/ م.ک ۳۰۹۰