عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

معاون توسعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی زنجان: برنامه استراتژیک و عملیاتی دانشگاه با رویکرد جدید تدوین می‌شود

معاون توسعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:
برنامه استراتژیک و عملیاتی دانشگاه با رویکرد جدید تدوین می‌شود
معاون توسعه‌ی مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه با اشاره به تدوین برنامه استراتژیک و عملیاتی با رویکرد جدید، گفت: انتظار است که این برنامه راهنمای عملکرد همه واحدها قرار گیرد.

پایگاه خبری وبدا – زنجان، دکتر مجید صادقی صبح امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین، در جلسه‌ی تبیین برنامه‌ها و رویکردهای دانشگاه در سال۱۴۰۱، با بیان اینکه تغییر نگاه‌ها و رویکردها نسبت به اجرای برنامه‌ها در حوزه‌ی توسعه متفاوت است اظهار کرد: حوزه معاونت توسعه‌ با هفت مدیریت مثل موتور محرکه‌ای است که در راه‌اندازی و تداوم فعالیت طرح‌ها و برنامه‌ها، معاونت‌ها و واحدهای تابعه‌ی دانشگاه را پشتیبانی می‌کند .
معاون توسعه‌ی مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه با تاکید بر داشتن نگاه مسئولانه و پدرانه نسبت به مجموعه‌ی تحت پوشش تصریح کرد: نگاه مدیران به افراد تحت پوشش مجموعه‌ی خود نیز باید اینگونه باشد.
وی نسبت به حرکت بر مبنای قانون، عدول از آن را خط قرمز دانشگاه دانست و تاکید کرد: عدالت، تکریم مراجعین، مردم، همکاران، مبارزه با فساد اداری، رانت و ارتباطات نامتعارف ازجمله‌ی این خطوط قرمز است .
دکتر صادقی با تاکید بر اهمیت نظارت‌ها و پیگیری‌ها که مسئولیت بزرگی است تصریح کرد: وظیفه ما نظارت مستمر بر رعایت و اجرای درست قوانین و مقررات در زیر مجموعه‌هاست .
معاون توسعه‌ی مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه تعامل و همکاری بین معاونت‌ها و واحدها برای دستیابی به اهداف دانشگاه را ضروری‌ دانست و بیان کرد: حضور در صحنه و بررسی‌های میدانی و عدم اتکای صرف به گزارش‌های مکتوب ازجمله اقدامات مهم در این راستا می‌باشد.
معاون توسعه‌ی مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه کنترل و به روزرسانی آمارهای روزانه در سایت‌، زیرسایت‌ها و سایر زمینه‌ها و ارائه سریع و درست آمار به مراکز مربوطه را نیز یادآور شد و گفت: بررسی، اصلاح مستمر و به روزرسانی فرآیندهای جاری در واحدها در راستای افزایش بهره‌وری در دستور کار همه واحدهای تابعه قرار گیرد.
این مسئول درخصوص فعالیت واحدهای تخصصی خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی بودجه و مالی، مهمترین بحث درآمد مکفی است و اینکه هزینه‌ها را بهینه مصرف کنیم، در این خصوص سال گذشته برای اخذ درآمد با حضور و پیگیری‌های مستمر دکتر بختیاری در تهران، تلاش‌های زیادی در خصوص حمایت سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، دیوان محاسبات کشور و نمایندگان صورت گرفت و منابع خوبی از وزارتخانه برای تامین مالی دانشگاه حاصل شد .
معاون توسعه‌ی مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه افزایش درآمدها و رفع موانع تامین درآمدی را حایز اهمیت فراوان دانست و گفت: یکی از اولویت‌ها در سال جدید افزایش منابع است و در این خصوص، تبیین عوامل انگیزشی کارکنان بسیارمهم است و در راستای زحمات نیروها، وظیفه ما جبران این زحمات به شکل مطلوب است.
وی با تاکید بر مدیریت هزینه‌ها تصریح کرد: در بکارگیری نیروهای انسانی باید دقت لازم صورت گیرد.
دکتر صادقی ادامه داد: بخش مهم دیگر، کنترل حامل‌های انرژی است که امسال افزایش دارد و در این خصوص در نظر است با کمک همکاران IT بتوانیم به صورت ماهانه اطلاعات را ثبت، رصد و کنترل کنیم. همچنین توجه ویژه به موضوع تعمیر و نگهداری ابنیه و تاسیسات، تجهیزات پزشکی و درمانی، در کاهش هزینه‌ها هم بسیار مهم است.
معاون توسعه‌ی مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه اظهار کرد: اضافه کاری، کارانه، حق فنی و ...ابزاری. در اختیار مدیران برای تشویق همکاران دلسوز و زحمتکش است و انتظار می‌رود که دوستان از آن استفاده مناسبی داشته باشند.