عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

با توجه به هشدار طغیان بیماری سرخک؛ موارد تاخیری نوبت اول و دوم واکسن MMR در بوشهر شناسایی و واکسینه می‌شوند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، دکتر زمانیان بیان داشت: طغیان سرخک در کشور های همسایه همچنان ادامه دارد و سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش نگران‌کننده موارد در این کشور هشدار داده است.
وی افزود: به تبعیت همه‌گیری شدید بیماری سرخک در کشورهای همسایه، در طی ماه‌های اخیر تعداد موارد وارده کشور رو به افزایش بوده و بیماران در استان‌های مختلف شناسایی شده‌اند که می‌تواند وضعیت حذف بیماری سرخک را در کشورمان متاثر نماید.
این مقام مسئول اظهار داشت: گزارش فوری هرگونه تب و بثورات جلدی از بخش دولتی و یا خصوصی به مرکز بهداشت شهرستان الزامی است چراکه تاخیر در شناسایی و یا عدم گزارش موارد سبب چرخش ویروس سرخک در جامعه و عدم کنترل آن می‌شود.
زمانیان خاطرنشان کرد: در این راستا واکسیناسیون تکمیلی با واکسن MR در مناطق تجمع اتباع غیر ایرانی (به‌ویژه برای جدیدالورودها) در اولویت قرارگرفته و تمام اتباع غیر ایرانی واکسینه می‌گردند.
کارشناس مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهرستان بوشهر تاکید کرد: مسافرین به کشور ای همسایه نسبت به بیماری سرخک و علائم آن مطلع باشند و نسبت به واکسیناسیون خود اقدام نمایند و در صورت شک به سابقه واکسیناسیون، دریافت یک نوبت واکسن MR ضروری است.
این مقام مسئول اعلام داشت: در این زمینه اقدامات لازم جهت آموزش و بازآموزی کارکنان بهداشتی در خصوص علائم بیماری سرخک، شناسایی موارد جدید، نحوه نگهداری و تزریق صحیح واکسن و... انجام شده است.

انتهای پیام/س.م-۳۰۰۰