عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: بخشداران و شوراها نقش بسیار مهمی در ارتقاء برنامه‌های بهداشتی مناطق خود دارند

ماریا خویشدوست در نشست هم‌اندیشی با بخشدار و اعضای شورای شهر آبپخش افزود: شورای سلامت بخش به‌منظور حفظ و ارتقای سلامت مردم، مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری و فعالیت‌های سلامت همگانی در همه بخش‌ها تشکیل می‌شود.
خویشدوست با بیان اینکه شورای سلامت در بخش‌ها به‌صورت فصلی برگزار می‌شود، گفت: بخشداران به‌عنوان ریاست این شورا نقش مهمی در ایجاد هماهنگی‌های لازم بین ارگان‌ها و نهادهای دولتی مستقر در مرکز بخش در جهت پیش برد برنامه‌های بهداشتی دارند.
وی تصریح کرد: برگزاری شوراهای بهداشتی به‌عنوان یکی از اولویت‌ها در بخش‌ها باشد و نیازمندی‌های بهداشتی اولویت‌بندی و با کمک سایر ارگان‌ها و نهادها طرح‌های بهداشتی اجرایی شود.
خویشدوست خاطرنشان کرد: ارائه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی یکی از اولویت‌های اصلی ما در بخش‌ها و روستاهاست و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند در جلب منابع مردمی و سوق دادن آن به‌سوی برنامه‌های بهداشتی نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.
بخشدار بخش آبپخش نیز بر تعامل هرچه بیشتر نهادها و ارگان‌ها با بخش بهداشت و درمان تاکید کرد و گفت: نیازهای بهداشتی مناطق شهری و روستایی باید در شورای بهداشتی بخش شناسایی و اولویت‌بندی شود.
حمزه امینی نژاد افزود: بهورزان و مراقبین بهداشتی در این دو سالی که بیماری کرونا همه‌گیر شده بود با جان‌ودل برای تامین سلامت مردم تلاش کردند و ما همیشه قدردان فداکاری و ایثار این عزیزان هستیم.
با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان، بخشدار و مسئولین محلی شهر آبپخش با اهدای لوح سپاس و هدایا از تلاش بهورزان بخش آبپخش تقدیر و قدردانی به عمل آمد.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰