عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

دیدار نوروزی کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با دکتر عرفان خسرویان

دکتر عرفان خسرویان به مناسبت حلول سال نو با کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دیدار کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، صبح امروز کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور در سالن اجتماعات با ریاست دانشگاه دیدار داشتند.

دراین دیدار ، دکتر عرفان خسرویان با اشاره به همزمانی آغاز به کار دانشگاه با ماه مبارک رمضان ، ضمن تبریک سال جدید به کارمندان سازمان مرکزی و خانواده بزرگ دانشگاه تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری به سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» مزین شده ، در حقیقت به ماموریت های دانشگاه فنی و حرفه ای مرتبط است و چون دانشگاه‌ها از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، بایستی با برنامه ریزی دقیق به سوی تحقق اهداف گام بردارند.

وی تربیت نیروی استاندارد بین‌المللی برای کار و اشتغال آفرینی را ماموریت اصلی دانشگاه دانست و تحقق این هدف را مستلزم چرخش نگاه مدیران به سوی عملگرایی برشمرد.

دکتر خسرویان با بیان این مطلب که شکل‌گیری شخصیت دانشجویان در آموزش‌های مجازیِ صرف تحقق نمی‌یابد، زیرا ‌دانشگاه موضوعیت دارد و ماهیت آن با موسسات آموزشی و آموزشگاه‌ها و مدارس متفاوت است، گفت: دانشگاه فقط در امر آموزش خلاصه نمی‌شود و دانشجو از رهگذر حضور در دانشگاه  بایستی در میادین مختلف فرهنگی، اجتماعی و دیگر عرصه‌ها رشد کرده و بالنده شود.
وی خاطرنشان کرد که شروع آموزش‌های حضوری بعد از قریب به ۲۵ ماه دوری دانشجویان و استادان از کلاس‌های درسی، کارگاهی و آزمایشگاهی اتفاق مهمی است و ممکن است در ابتدای امر با نواقصی مواجه باشد که تلاش می‌کنیم فضای آموزش حضوری را به سطحی قابل‌قبول و موردانتظار برای دانشجویان برسانیم.

همچنین در این دیدار حجت الاسلام بنیان جوادی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه‏ ای، ضمن تبریک سال جدید  و حسن تقارن نخستین روز کاری با ماه رحمت و مغفرت رمضان، کارمندان  را به تدبر در آیات الهی و تامل و تفکر در تحول طبیعت به عنوان نشانه‌ای عظیم از قدرت لایزال خداوند سفارش کرد و جایگاه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مسیر تولید، اشتغال‌زایی و کارآفرینی را جایگاهی ویژه و ممتاز برشمرد.