عمومی | دانشگاه تهران

تزریق دو دوز واکسن، شرط حضور دانشجویان در دانشگاه است/ ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه تهران به ثمر نشست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران امروز یکشنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ همزمان با اولین روز ازسرگیری آموزش حضوری در دانشگاه تهران، در جمع خبرنگاران، افزود: معاونت آموزشی وزارت علوم تمام تسهیلات لازم را فراهم کرده است تا اگر موانعی برای برخی دانشجویان وجود دارد، برطرف شود.

دکتر مقیمی در خصوص اجرای طرح بازگشایی حضوری دانشگاه تهران گفت: «در پی تاکید رئیس محترم جمهوری و دستور مقام عالی وزارت، دانشگاه تهران در هفته آخر اسفند ماه اعلام کرد که کلاس‌های تمامی مقاطع تحصیلی دانشگاه تهران از ۱۴ فروردین ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود. در این مدت، همکاران در دانشگاه تهران تلاش ارزشمندی کردند؛ به‌ویژه در بخش تامین خوابگاه‌ها و آمادگی کلاس‌ها».

وی با اشاره به عملیات آماده‌سازی کلاس‌های درس، افزود: امروز که اولین روز بازگشایی حضوری به‌ویژه برای مقطع کارشناسی دانشگاه تهران بود، استقبال دانشجویان و استادان بسیار خوب بود. چراکه در سال‌های قبل از کرونا ، دانشجویان در اولین روز پس از تعطیلات نوروزی، چنین استقبالی نداشتند. البته در روزهای آینده که استقرار دانشجویان غیربومی در خوابگاه‌ها تکمیل می‌شود، شاهد پویایی و سرزندگی بیشتری در دانشگاه خواهیم بود.

رئیس دانشگاه تهران بیان داشت: بنابراین همان‌طور که رئیس محترم جمهور تاکید داشتند، ما به صورت عملیاتی وارد شدیم و در عمل، کار ازسرگیری آموزش حضوری را به منصه ظهور گذاشتیم.

رئیس دانشگاه تهران با اشاره به شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علمی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» خاطرنشان کرد: «معتقدیم با مدیریت جهادی می‌شود کارهایی که به نظر غیرممکن می‌رسد، عملیاتی کنیم. با تلاش شبانه‌روزی همکاران و مسئولیت‌پذیری اجتماعی که جز قواعد اصلی ماست، این کار را در حد خوبی به اجرا درآوردیم».

دکتر سیدمحمد مقیمی با تاکید بر اینکه در دوره کرونا درس‌آموخته‌های فراوانی در حوزه آموز‌ش‌های الکترونیکی به دست آورده‌ایم، تاکید کرد: «قطعا ازاین تجربه‌ها در آینده استفاده خواهیم کرد، ولی هیچ چیزی جای آموزش حضوری، ارتباط چهره به چهره و تعامل نزدیک با استاد را نمی‌‌گیرد. بسیاری از آموختنی‌ها از رفتارهای غیرکلامی استاد آموخته می‌شود».

وی آموزش حضوری را گزینه‌ای بی‌بدیل وهمچنان ثابت در آموزش توصیف کرد و افزود: قطعاً از روش‌های آموزش الکترونیکی و ترکیبی در فرصت مناسب از مهر ماه در بخشی از واحدها که ظرفیت قابلیت این آموزش را دارند استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم رسالت اصلی خود را در حوزه ارتقای علم و دانش به اجرا درآوریم.

رئیس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش، با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی شعار «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» دانشگاه است، خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها باید نقش ویژه‌ای را ایفا کنند و ما به عنوان مدیرانی که فکرمی‌کنیم سبک مدیریت جهادی همیشه حلال مشکلات در کشور در حوزه آموزش عالی بوده است، حتماً می‌توانیم کارهای بزرگی را به انجام برسانیم.

وی در پایان تاکید کرد: وزیر علوم در مدت کوتاه با مدیریت جهادی، کارهای بزرگی انجام دادند و امروز زمان زیادی برای بازدید کلاس‌ها و گفت‌وگو با دانشجویان و استادان گذاشتند. امیدواریم با مدیریت ایشان، دانشگاه را طوری مدیریت کنیم که به اهدافی که مقام معظم رهبری تعیین کردند، برسیم.