عمومی | دانشگاه علوم پزشکی زنجان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد: پلمب ۲۲ مرکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی در استان

‌معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبر داد:
پلمب ۲۲ مرکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: در راستای طرح سلامت نوروزی در استان زنجان، ۲۲ مرکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی پلمب شده است.
دکتر مشهود تقیلو امروز ۱۱ فروردین در گفتگو با خبرنگار وبدا زنجان، تعداد بازدیدهای مدیریتی از شبکه‌ها، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، مراکز تجمیعی واکسن و ... را از ابتدای طرح سلامت نوروزی تا پایان ۱۰ فروردین، ۴۲مورد ذکر کرد.
رئیس مرکز بهداشت استان زنجان افزود: این بازدیدها در قالب ۱۰ تیم‌ بازرسی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه و تیم‌های مشترک با بازرسان تعزیرات حکومتی، صنعت و معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و سایر دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.
وی با اشاره به ضبط و معدوم‎سازی تعداد ۸۰۶۵ کیلوگرم/لیتر موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته در زنجان، اظهار کرد: در راستای این طرح، تعداد ۳۴۰ مورد اماکن و مراکز متخلف نیر به مراکز قضائی معرفی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: ۶۸ امکنه نیز پلمب و از ادامه فعالیت‌شان، به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی و پروتکل‌های پیشگیری از کرونا جلوگیری شده است.
دکتر تقیلو تعداد بازدید و نظارت از اماکن عمومی و مرکز تهیه و توزیع موادغذایی حساس را ۱۹۱۰۵ مورد و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه درون و برون شهری و جایگاه‌های سوخت را ۱۳۶۹مورد برشمرد و گفت: تعداد ۱۱۳۶۲مورد بازرسی نیز از مراکز تهیه و توزیع، عرضه و فروش موادغذایی صورت گرفته است.
وی با اشاره به ۵۶۴ مورد بازدید از مراکز اقامتی، تعداد اخطار کتبی به مراکز متخلف (تهیه و توزیع موادغذایی ازجمله شیرینی و آجیل فروشی، رستوران و اغذیه فروشی‌ها و مراکز بین راهی) از رعایت اصول بهداشتی را ۱۹۷ مورد ذکر کرد.