عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سومین انتخابات خانه مشارکت‌های مردمی سلامت در شهرستان دشتستان برگزار شد

دکتر عیسی صفوی بابیان اینکه هیچ فعالیت اجتماعی بدون مشارکت مردم به ثمر نمی‌نشیند، افزود: خانه‌های مشارکت در سلامت حلقه ارتباط بین دولت و مردم در حوزه سلامت است.
وی بابیان اینکه این خانه‌ها مطالبات مردم را به گوش مسئولان و پیام‌های سلامت را به گوش مردم می‌رساند تصریح کرد: وظایف عمده خانه مشارکت‌های مردمی، انتقال مطالبات سلامت‌محور مردم به مدیران، انتقال پیام‌های سلامت به مردم و مشارکت در برنامه‌ریزی و اجرا و ارزشیابی پروژه‌های سلامت‌محور در سطح شهرستان‌ها است.
دکتر صفوی همچنین گفت: خانه مشارکت مردم شامل دو رکن اصلی، دبیرخانه و شوراست که رئیس شورای مشارکت مردمی، از بین اعضا به مدت دو سال و بدون تکرار انتخاب می‌گردد و دبیر شورا، رئیس مرکز بهداشت استان و محل تشکیل جلسات، در مرکز بهداشت استان است.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی استان بوشهر با اشاره به اهداف خانه مشارکت‌های مردمی، استقرار نظام مناسب برای دسترسی آسان به گروه‌های مردمی به‌ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و توانمندسازی مردم در ارتقاء سلامت خود و محیط را از مهم‌ترین اهداف برشمرد.
مسئول اداره سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مشارکت مردمی از ارکان اصلی خیریه‌هاست و با توجه به اینکه بسیاری از مشکلات سلامت نیازمندان با مشارکت و همکاری مردم حل می‌شود، نقش خانه مشارکت‌های مردمی در بررسی و اولویت‌بندی مشکلات نیازمندان اهمیت بسیار زیادی دارد
حجت‌الاسلام محمود عبدالهی همچنین گفت: شهرستان دشتستان در اولویت‌بندی مشکلات سلامت مردم، اولین اولویت خود را تغییر سبک زندگی سالم قرار داده‌اند و طرح این مشکل نشان می‌دهد که مردم دشتستان با آگاهی کامل مشکلات خود را بررسی و اولویت‌بندی کرده‌اند و خانه مشارکت‌های مردمی باید تمام تلاش خود را در این راستا انجام دهد که این اهداف در شهرستان تحقق یابد.
وی همچنین بیان کرد: حسین کمالی به مدت دو سال مسئول خانه مشارکت‌های مردمی شهرستان دشتستان بوده است و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی رای‌گیری انجام شد و از دو کاندیدای شرکت‌کننده (غلامرضا شاکری و عادل پاکزاد)، عادل پاکزاد مسئول خانه مشارکت‌های مردمی شهرستان دشتستان به مدت ۲ سال انتخاب‌شده است.

انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰