عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سفرهای شهر به شهر برای ارتقا حوزه بهداشت/خیرین شهرستان دیر، همکاران معاونت بهداشت دانشگاه بوشهر در سلامتی مردم

دکتر قاسم برجوئی‌فرد با تاکید دوباره بر اهمیت پیشگیری و بهداشت نسبت به درمان گفت: با توجه به اینکه سازمان بهداشت جهانی ساختار بهداشتی کشور ما را به‌عنوان الگو در سطح جهان معرفی کرده بود؛ در دهه هشتاد شاهد سفر چند کارشناس آمریکایی بودم که به دنبال بررسی و اجرای ساختاری مشابه با حوزه بهداشت ما در کشور خود بودند.
این مقام مسئول بهداشتی افزود: در کشور ما ۶ درصد تولید ناخالص ملی در موضوع سلامت تخصیص داده می‌شود که از این مقدار بخش بسیار کمی به حوزه بهداشت می‌رسد.
دکتر برجوئی‌فرد با تاکید بر اینکه تجربه کرونا می‌تواند نقطه عطفی برای چرخش دوباره به سمت بهداشت باشد، اضافه کرد: بعد از تجربه شکست پول پاشی در اوج بحران کرونا وقتی با استقرار دولت جدید واکسیناسیون گسترش پیدا کرد، شیوع کرونا فروکش کرد و این اثباتی بود بر اینکه پیشگیری بسیار مهم‌تر از درمان است.
وی از گسترش واکسیناسیون به‌عنوان عامل اصلی در عبور موفق از پیک امیکرون نام برد و با بیان اینکه استان بوشهر تنها استانی بود که در روزهای تعطیل حتی یک روز هم واکسیناسیون را متوقف نکرد افزود.: این ادامه واکسیناسیون در شرایطی بود که حتی بعضی مراکز روزی یک مراجعه کننده برای تزریق واکسن داشتند و این موفقیت نتیجه همت و فداکاری کارکنان حوزه بهداشت است.

ظرفیت خیرین برای کمک به ارتقا حوزه بهداشت در شهرستان دیر بسیار بالاست


سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جلب و جهت‌دهی به کمک‌های انسان دوستانه خیرین با کمکِ نیازسنجی مجموعه کارشناسی معاونت بهداشت نیاز به کمک فرمانداری دیر دارد.
وی با بیان اینکه نتیجه‌بخش بودن کمک‌های خیرین در ترغیب آنها به همکاری بسیار اهمیت دارد گفت: شهرستان دیر تنها شهرستانی در استان بوشهر است که تقریباً تمام خانه‌های بهداشت آن در حال بهسازی یا بازسازی است.
دکتر برجوئی‌فرد خاطرنشان کرد: همیاری و همکاری فرمانداری دیر برای تقویت درمانگاه حضرت مهدی (عج) به‌عنوان مرکزی که بیشتری مراجعه‌کننده در استان دارد برای رضایت مردم بسیار حیاتی است.
انتهای پیام/ م.ب ۲۰۲۰

آخرین اخبار حوزه سلامت را از ما بخواهید