عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

۱۵ اکیپ بازرسی دونفره در طرح سلامت نوروزی شهر بوشهر فعالیت دارند

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت شهرستان بوشهر، مهندس فخرایی بیان داشت: این طرح از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری برای حفظ سلامت مسافران و شهروندان گرامی ادامه دارد.
وی افزود: بازرسی‌ها در این بازه زمانی هرروز از ساعت ۸ لغایت ۲۳ درزمینهٔ کنترل مواد غذایی، بررسی وضعیت بهداشت محیط مراکز، اماکن و همچنین کنترل کیفی آب آشامیدنی از مراکز و اماکن حساس، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اقامتی و همچنین سامانه‌های آب‌رسانی انجام می‌شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: همچنین از ابتدای اجرای این طرح با حضور ۲۴ اکیپ یک نفره کارشناس بهداشت محیط در روزهای اداری و تعداد ۶ اکیپ در روزهای تعطیل از ۱۴۵۰ مکان تهیه و توزیع مواد غذایی، جایگاه‌های سوخت، پایانه‌های مسافربری، هتل‌ها و ... بازرسی بهداشتی صورت گرفته و بیش از  ۱۳۵  اخطار بهداشتی صادر و تعداد ۴۸ پرونده تخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: تعداد ۷۵۰ موردسنجش با تجهیزات پرتابل، ۱۱۲ نمونه آب جهت انجام آزمایش‌های میکروبیولوژی و ۴۹۷ موردسنجش کلر باقیمانده آب در بازرسی‌ها صورت گرفته و همچنین به ۲۹ مورد از شکایات مردمی نیز در این مدت رسیدگی شده است.
مهندس فخرایی تاکید کرد: هم‌وطنان عزیز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در صورت مشاهده هرگونه موارد نقص بهداشتی یا تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس و شکایت خود را مطرح نمایند.
انتهای پیام/س.م-۳۰۰۰