عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: یک شهرستان نارنجی شد / ۵۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند

دکتر حسن ملکی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا در بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان‌های دشتستان، کنگان و گناوه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های دیلم، بوشهر، دشتی، دیر، جم و عسلویه نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفته‌اند افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که ابتلای دو مورد از آن‌ها به کرونا قطعی بوده است.
دکتر ملکی زاده اضافه کرد: در حال حاضر ۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۲ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.
وی درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر گفت: خوشبختانه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلای به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید.
دکتر ملکی زاده افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۱ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای یک مورد به کرونا قطعی بوده است.
دکتر ملکی زاده تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۴۸ هم استانی به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست‌داده‌اند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۰۳ هزار و ۴۰۲ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.
وی با تاکید بر لزوم توجه به پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزانه شاهد افزایش موارد ابتلای و بستری‌ها در استان هستیم این زنگ خطری برای ورود به پیک هفتم خواهد بود.

خطر پیک هفتم کرونا


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای بسته، اماکن گردشگری و تجاری عامل انتقال ویروس کرونا بوده و اگر مردم رعایت نکنند شاهد بحرانی مانند موج ششم خواهیم بود.
انتهای پیام / م. غ ۱۰۲۳