عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هشدار داد: بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به حجم بالای مسافر در استان منجر به بروز موج جدید کرونا خواهد شد

دکتر حسن ملکی‌زاده در بازدید از مراکز واکسیناسیون و اسکان مسافران نوروزی شهرستان گناوه افزود: عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضاهای بسته، اماکن گردشگری و تجاری عامل انتقال ویروس کرونا بوده و اگر مردم رعایت نکنند شاهد بحرانی مانند موج ششم خواهیم بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه شاهد افزایش موارد ابتلا و بستری‌ها در استان هستیم این زنگ خطری برای ورود به پیک هفتم خواهد بود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: کاهش درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هم استانی‌ها و مسافران ما را به سمتی سوق خواهد داد که بعد از پایان تعطیلات نوروزی به سمت افزایش تعداد ابتلاها، بستری‌ها و در نهایت فوتی‌ها برویم.
دکتر ملکی‌زاده با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد عدم استفاده مردم از ماسک هستیم گفت: این امر بسیار خطرناک بوده و مردم باید کماکان استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون را برای حفظ سلامت خود به صورت جدی ادامه دهند.
وی توصیه کرد: مسافران حتی‌المقدور اسکان خود را در شهر گناوه قرار نداده و جهت اسکان به شهرها و روستاهایی که از نظر تجمع خلوت‌تر هستند مراجعه کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: تمام واکسن‌های موجود در کشور در سبد واکسیناسیون استان بوشهر و شهرستان گناوه موجود است از این رو از تمام هم‌میهنان عزیزی که به این استان مراجعه می‌کنند درخواست می‌شود نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ م.ف۱۰۲۴