عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

برنامه پزشک خانواده یکی از اساسی‌ترین برنامه‌ها در نظام سلامت کشور است/گزارش تصویری

دکتر حسن ملکی زاده در نشست تخصصی بررسی عملکرد برنامه پزشک خانواده در استان بوشهر گفت: برنامه پزشک خانواده موجب شده است دسترسی مردم به‌ویژه در مناطق روستایی و عشایری به خدمات مراقبت اولیه سلامت افزایش پیدا کند.
دکتر ملکی زاده با اشاره به اجرایی شدن برنامه پزشک خانواده از سال ۱۳۸۴ در استان بوشهر، افزود: این برنامه که در قالب ساختار نظام شبکه بهداشت و درمان در استان بوشهر به اجرا درآمد موجب شد ارائه خدمات مراقبت اولیه سلامت در دورترین نقاط استان بوشهر در دسترس مردم قرار گیرد.
وی بابیان اینکه پزشک خانواده ایجاد عدالت در دسترسی خدمات سلامت را به همراه داشته است، عنوان داشت: رضایت نسبی در میان عموم مردمی که این خدمات را دریافت نموده‌اند مهر تاییدی بر اهمیت و ضرورت استمرار و ارتقاء کیفیت خدمات است.
دکتر ملکی زاده با ابراز تشکر از تعامل بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: بیمه سلامت می‌تواند با افزایش تعامل با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر زمینه‌ساز اجرای مطلوب‌تر برنامه پزشک خانواده در استان باشد.
وی ادامه داد: با توجه به وجود محدودیت‌ها و احصاء مشکلات، تمام تلاش خود را در پرداخت به‌روز مطالبات پرسنلی به کار بسته‌ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان ساخت: بدون شک تخصیص کامل اعتبارات ۱ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده موجب می‌شود برنامه پزشک خانواده بدون وقفه اجرایی شده و موجب ارتقاء کیفیت خدمات و درنتیجه افزایش رضایتمندی مردم شود.
انتهای پیام/ م.پ-۱۰۲۵