یازدهمین جشنواره شهید مطهری با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد
گالری عکس روابط عمومی
گالری عکس دانشکده پیراپزشکی
در این جشنواره که روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۹۷ در سالن امفیتئاتر دانشگاه برگزار شد، دکتر سهراب پور ضمن اشاره به رئوس برنامه ۴ ساله حوزه دانشگاه به تشریح روند امادهسازی و مقدمات یازدهمین جشنواره شهید مطهری پرداخت و گفت: در برنامههای ۴ ساله اموزش دانشگاه ارتقای زیرساختهای اموزش علوم پزشکی ازجمله جذب هیئتعلمی بر اساس نقشه، توسعه و بهبود نظام ارزیابی کمی و کیفی فعالیتهای اعضای هیئتعلمی و دانشجویان، توسعه مراکز ازمون دانشکدهها، عملیاتی شدن سامانه یکپارچه پژوهشی و اموزشی و دانشجویی (سیپاد) را دنبال خواهیم کرد.
وی از دیگر برنامههای اموزشی برای اجرای ۴ ساله، به ارتقای کیفی و اموزشی، اعتلای اخلاق و تعهد حرفهای و رفتار سازمانی، بینالمللیسازی، مجازیسازی و پیگیری بستههای تحول و نواوری در اموزش پزشکی اشاره کرد.
معاون اموزشی دانشگاه در ادامه به گزارش روند اجرایی جشنواره پرداخت و هدف از برگزاری این جشنواره را تجلیل و تکریم اساتید و دستاندرکاران عرصه اموزش پزشکی و معرفی فرایندهای اموزشی مطلوب دانشگاهی بهمنظور ارتقای اموزش پزشکی بیان کرد.
وی ارکان جشنواره را شامل کمیتههای تخصصی، دبیرخانه و هیئتداوران متشکل از رئیس دانشگاه، معاون اموزشی دانشگاه، مدیر مرکز مطالعات و توسعه اموزش دانشگاه، روسای دانشکدههای واجد فرایند، نمایندگان کمیتههای تخصصی و ۵ نفر از اعضای هیئتعلمی بیان کرد و افزود: بعد از اعلام فراخوان ۴۳ فرایند اموزشی در حیطههای ششگانه در دو مرحله بررسی شدند که ۱۵ فرایند بهعنوان فرایند اموزشی مورد قبول توسط کمیته تخصصی به هیات داوران معرفی و از میان انها ۹ فرایند بهعنوان فرایند مطلوب دانشگاه انتخاب شدند که امروز از صاحبانشان تقدیر میشود. علاوه بر این فرایندهای مطلوب دانشگاه در رقابت کشوری با فرایندهای سایر دانشگاهها به رقابت پرداختند و ۲ فرایند بهعنوان رتبههای اول و دوم کشوری و یک فرایند بهعنوان فرایند قابلتقدیر کشوری انتخاب شدهاند.
در پایان دکتر سهرابپور از تمای اعضای هیئتعلمی، دانشجویان و کارکنان اموزش، اعضای کمیته تخصصی اموزش و اعضای هیئتداوران و همکاران مرکز مطالعه و توسعه اموزش دانشگاه تقدیر کرد و گفت: اعطای لوح تقدیر به مجریان و همکاران فرایندهای مطلوب دانشگاهی، پرداخت مبلغ ۳۵ میلیون ریال کمکهزینه شرکت در همایش یا کارگاه اموزشی خارج از کشور به نماینده مجریان فرایندهای مطلوب دانشگاهی، اعطای پایه تشویقی به نماینده مجریان فرایندهای برتر کشوری و اعطای امتیاز دانشپژوهی اموزشی به فرایندهای مطلوب دانشگاهی جوایزی است که برای برگزیدگان جشنواره درنظر گرفتهشده است.
در ادامه با برگزاری پنل با حضور دکتر توانگر، دکتر شریعت و دکتر شهسواری و دعوت از برگزیدگان، فرایندهای برگزیده معرفی و به پرسشهای حاضرین پاسخ داده شد.
در پایان از صاحبان فرایندهای برتر یازدهمین جشنواره ابنسینا به شرح زیر تقدیر شد:
فرایندهای منتخب دانشگاه:
۱- فرایند تدوین چارچوب توانمندیهای دانشاموختگان دوره دکترای تخصصی گروه اموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ،دانشکده پزشکی
۲- طراحی، تولید محتوا، اجرا و ارزشیابی کلاس درس وارونه با استفاده از فیلم و راهنمای یادگیری در کورس گوارش دوره مبانی طب بالینی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، توسعه یادگیری الکترونیک و تعاملی، دانشکده پزشکی
۳- طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه دانشوری اموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی
۴- طراحی و استقرار نظام جامع ارزشیابی دورههای اموزشی در گروه دانشکدههای علوم پزشکی تهران،مرکز مطالعات و توسعه اموزش دانشگاه
۵- طراحی، ایجاد و ارزیابی برنامه کاربردی اموزش مدیریت درد برای دانشجویان پرستاری، دانشکده پیراپزشکی
۶- پروفشنالیسم و فضای مجازی برای گروههای پزشکی؛ تدوین راهنمای اخلاق و تعهد حرفهای در استفاده از فضای مجازی، دانشکده پزشکی
فرایند قابلتقدیر کشوری:
۷- طراحی، اجرا و ارزشیابی هشت دوره همایشهای«پزشکی؛ این راه بی نهایت» با حضور اساتید الگو، برای دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی
فرایندهای برتر کشوری:
۸- طراحی، اجرا و ارزشیابی برنامه اموزشی«مهارتهای برقراری ارتباط با بیمار در موقعیتهای خاص» در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشکده پزشکی
۹- اجرای نظام ارزشیابی چند منبعی و ارائه بازخورد مبتنی بر شبکه در محیطهای بالینی، دانشکده پزشکی
خبر: نسیم اخگر
عکس: جمشید ربیعی