عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

انتقال دو مصدوم حادثه انفجار مواد محترقه به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد


وبدا؛ مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ ، از انتقال دو مصدوم حادثه انفجار مواد محترقه به مرکز آموزشی درمانی آیت الله کاشانی شهرکرد خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر محمد حیدری در بیست و چهارمین روز از اسفندماه ۱۴۰۰،  در ️ارتباط مستقیم و زنده با بخش خبری ۲۰ صدا و سیمای مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیمارستان ها و تکنسین های اورژانس ۱۱۵ برای ارائه خدمات به مصدومان احتمالی حوادث چهارشنبه سوری در حالت آماده باش قرار دارند.
وی تصریح کرد: طبق آخرین آمار مرکز هدایت عملیات اورژانس ۱۱۵ استان تاکنون دو نوجوان ۱۸ ساله در اثر انفجار مواد محترقه دچار آسیب دیدگی شدید شده اند.
دکتر حیدری گفت: مصدومان این حادثه پس از انجام اقدامات اولیه درمانی در بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی آیت ا... کاشانی شهرکرد پذیرش شدند.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد:  از با اتخاذ تدابیر لازم و مراقبت خانواده ها از فرزندانشان شب بدون حادثه و نگران کننده را سپری نمائیم.
دکتر حیدری همچنین یادآور شد، در صورت بروز سوختگی ناشی از مواد محترقه استفاده از خمیر دندان ، عسل و چیزهای معمول هیچ‌کدام پایه علمی برای ترمیم زخم ناشی از سوختگی ندارد.
وی، بهترین درمان را گرفتن محل سوختگی ۱۰ تا ۲۰ دقیقه زیر شیر آب سرد و شست و شوی محل سوختگی عنوان کرد و افزود: در سوختگی های که نیاز به اقدامات بیشتر است و سوختگی های درجه ۲ و یا ۳ به مراکز درمانی مراجعه نمائید.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ استان اضافه کرد: در صورت درد شدید و بروز سایر عوارض با اورژانس ۱۱۵ تماس تا تکنسین های اورژانس در کمترین زمان ممکن در بالین مصدوم حاضر شوند.