عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

تقدیر از معاون پیشین حوزه پژوهشی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان، دکتر اکبری‌فرد ضمن تبریک ایام شعبانیه طی سخنان مبسوطی به جایگاه و اهمیت حوزه پژوهشی پرداخت و زحمات و تلاش‌های دکتر حسین نظام آبادی پور که مدت ۵ سال تصدی حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه را برعهده داشت تقدیر و تشکر کرد و  گفت: دکتر نظام آبادی‌پور در حوزه پژوهشی دانشگاه دو کار بزرگ را انجام داد یک اینکه دانشگاه را در حوزه پژوهشی به اندازه‌ای ارتقاء داد که مسئولیت ما را سخت کرده و دیگری کادرسازی در این حوزه بوده است.
وی گفت: حوزه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه، رکن و اساس دانشگاه است که می‌تواند در جهت تداوم مسیری که دانشگاه بوده قرار دهد و حوزه پژوهشی دانشگاه شاخص‌هایی در آن است که اگر این شاخص‌ها ارتقاء پیدا کند، دانشگاه می‌تواند در جایگاه خوبی باشد و خدا را شکر در حال حاضر دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه جامع برتر کشور قرار دارد که می‌تواند افتخاری برای دانشگاه‌های جنوب شرق کشور و استان کرمان باشد.
رئیس دانشگاه در خصوص جایگاه و نقش حوزه معاونت پژوهشی‌ گفت: در دنیا امروزی پژوهش، فناوری و نوآوری موتور محرکه اقتصاد جوامع درعصر اطلاعات است. از این رو است که ماموریت دانشگاه‌ها از دانشگاه‌ها نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم یا به عبارتی دانشگاه کارآفرین و جامعه‌نگر تغییر کرده لذا پرداختن به پژوهش و فناوری در دانشگاه زیربنای اقتصاد دانایی محور و دانش بنیان امروزی خواهد بود.
دکتر حجت الله رنجبر سرپرست معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گفت: در حوزه پژوهشی دانشگاه، برنامه راهبردی ۵ ساله‌ای طراحی و در راستای آن برنامه یک سری آیین‌نامه‌ها را تدوین شده، ان‌شاالله بتوانیم با کمک اعضای هیات علمی و دانشجویان، برنامه‌هایمان در حوزه پژوهشی را جلو ببریم.
دکتر حسین نظام‌آبادی‌پور عضو هیات علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه و معاون پیشین حوزه پژوهشی و فناری دانشگاه گفت: دو معاونت آموزشی و پژوهشی در دانشگاه از حیث ماموریت‌های دانشگاه بسیار کلیدی هستند زیرا اگر بخواهیم کیفیت آموزش را داشته باشیم معاونت آموزشی باید کارکرده و توانمند باشد و در بخش پژوهش هم ماموریت‌های خیلی وسیعی را بر عهده حوزه پژوهشی قرار دارد.
سپس جلسه با موضوعات: بررسی پرونده متقاضیان فرصت مطالعاتی، بررسی درخواست دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها در مورد برگزاری همایش‌های در سال ۱۴۰۱ و  بررسی راه‌اندازی نشریات جدید، وارد دستور کار شد.