عمومی | دانشگاه علوم پزشکی تهران

مصاحبه با رئیس دانشکده مجازی به مناسبت هفته اموزش

مختصری در مورد تاریخچه دانشکده خود بفرمایید.
از سال ۱۳۹۱ به صورت رسمی افتتاح شده است. دانشکده ای است که در دو حوزه اصلی تربیت نیروی انسانی در حوزه ی اموزش های مجازی مثل e-learning  فعالیت می کند و حوزه دوم فعالیتش مجازی کردن بقیه فعالیت های اکادمیک دانشگاه است.

گذشته، حال و اینده اموزش در دانشکده خود را چگونه می بینید؟
دانشکده مجازی اگر چه یک پیشینه خیلی طولانی ندارد با توجه به همتی که در اهمیت دادن به این موضوع در همه حوزه های فعالیتی دانشگاه وجود دارد، به نظر می اید که این دانشکده ان‌شاءالله اینده  بسیار روشنی خواهد داشت. به شکلی که ما بتوانیم بسیاری از درس ها، بعضی از رشته ها و بسیاری از فعالیت ها را بدون حضور فیزیکی انجام دهیم.

چگونه می توان محیط اموزشی پر شور و نشاط تری داشت؟
محیط اموزشی در حوزه ی فضای مجازی بسیار محیط پر نشاطی هست. علت ان مخاطبین این فضا هستند: جوان ها! خوشبختانه در دانشگاه ما این مشکل کمتر وجود دارد که اساتید بنام و پرسابقه ی ما با این فضا بیگانه باشند ولی فکر می کنم که فضای مجازی و دانشکده ی مجازی فضایی است که شاید از نظر نشاط و خلاقیت در بین دانشکده های حتی جاافتاده ی دانشگاه و بقیه ی دانشگاه های کشور محیط بسیار با نشاط تری دارد.

نظر شما در مورد نقش دفاتر توسعه اموزش در دانشکده چیست؟
علاوه بر وظایف هشتگانه ای که در ایین نامه ها هست، تاکید ما بیشتر بر توانمند سازی اعضای هیئت علمی و دانشجویان است. یعنی اگر ان ها توانمند بشوند ما به هدفمان رسیده ایم و دانشکده و دفتر توسعه ی اموزش دانشکده به نظر ما کارش را درست انجام داده است و این جزو برنامه های دانشگاه است.

نظر شما در مورد جشنواره شهید مطهری دانشگاهی چیست؟
فکر می کنم که هر جشنواره ای جالب است. اولِ کلمه ی جشنواره جشن است و به نظر چیزی شادی اور، نشاط اور و مولد خلاقیت است. این خلاقیت خودش یک رقابت خوب است. هر چقدر ان موضوع جدید تر باشد و خلاقیت بیشتری دران به کار بیاید، زیباتر و قشنگ تر و پر هیجان تر می شود. من فکر می کنم جشنواره ی مطهری دانشگاهی می تواند که این ایده ها و خلاقیت ها را در دانشگاه شکوفا کند و ایده های کاربردی زیادی را پیش روی کسانی که استفاده کننده ی خدمت هستند بگذارد و در نهایت حوزه سلامت از ان منتفع خواهد شد.

گفتگو: علی احدی